تاریخ : 08:51 - 1399/08/24
کد خبر : 285989
سرویس خبری : حوادث
 

محاکمه مالباخته به‌ خاطر مرگ سارق

محاکمه مالباخته به‌ خاطر مرگ سارق

مردی که بعد از سرقت تلفن همراهش سارق را دنبال کرده و مرد سارق حین تعقیب‌و‌گریز تصادف کرده و جانش را از دست داده است، به اتهام تسبیب در قتل محاکمه شد. یک سال قبل خبر یک تصادف منجر به مرگ به مأموران پلیس تهران داده شد. با اعزام مأموران به محل مشخص شد جوانی که در تصادف کشته‌ شده از سوی مردی تحت تعقیب بوده است.

به گزارش کارگر آنلاین، مردی که با خودرو کنار اتوبان ایستاده بود، به مأموران گفت: در حال صحبت‌کردن با تلفن همراهم بودم که پسر موتورسواری آن را از من قاپید و فرار کرد، من هم بلافاصله او را تعقیب کردم. او وارد اتوبان آزادگان شد و من هم تعقیبش کردم.آن فرد خلاف جهت ماشین‌ها حرکت می‌کرد و من هم خیلی به او نزدیک بودم و همچنان پشت سرش می‌راندم؛ اما در حین فرار با چند ماشین برخورد کرد و پرت شد و یکی از ماشین‌ها که داشت با سرعت عبور می‌کرد، با او برخورد کرد. من بلافاصله اورژانس را خبر کردم اما فایده‌ای نداشت. مرد راننده‌ای که با مقتول برخورد کرده بود نیز بازداشت شد. او گفت: من داشتم خیلی عادی در اتوبان رانندگی می‌کردم که ناگهان یک موتور خلاف جهت حرکت ماشین‌ها با سرعت خیلی زیاد به من نزدیک شد. زمان خیلی کم بود، با اینکه تلاش کردم سرعتم را کم کنم، اما موفق نشدم.او به‌طور دیوانه‌واری سعی داشت از بین ماشین‌ها عبور کند. به این ترتیب جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای مشخص‌شدن هویت متوفی آغاز شد. پلیس فهمید جسد متعلق به جوان سابقه‌داری به نام رامتین است که سابقه سرقت دارد و چندین فقره موبایل‌قاپی انجام داده است و روز حادثه نیز تلفن همراه مردی را که او را تعقیب می‌کرد، سرقت کرده بود. با اینکه سارق‌بودن متوفی مشخص شد، اما خانواده‌اش از مرد تعقیب‌کننده شکایت کرده و او را مسبب مرگ فرزندشان معرفی کردند. این مرد بازداشت شد و در بازجویی‌ها یک بار دیگر تکرار کرد قصد به‌خطر‌انداختن جان مقتول را نداشته است. بااین‌حال کیفرخواست علیه مال‌باخته به اتهام تسبیب در قتل رامتین صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه رسیدگی به این پرونده حاضر شد.او گفت: من فقط می‌خواستم تلفن همراهم را پس بگیرم، چون شماره‌ تلفن، عکس و مدارک زیادی در گوشی‌ام ذخیره کرده بودم. آن روز هم وقتی او وارد اتوبان آزادگان شد و خلاف جهت رفت، فکر نمی‌کرد من او را تعقیب کنم. در یک لحظه کنترل موتور را از دست داد و تصادف کرد.
متهم در ادامه گفت: من هیچ قصدی برای اینکه او بمیرد نداشتم و فقط تلفن همراهم را می‌خواستم. اتفاقا او با فرار‌کردنش جان من را هم در خطر قرار داد. ممکن بود من در حال تعقیب تصادف کنم و جانم را از دست بدهم. بعد از تصادف رامتین هم هر کاری از دستم برآمد، انجام دادم و خودم با اورژانس تماس گرفتم ولی او جانش را از دست داد. بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافعش، قضاتشعبه 6 برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.


منبع : بهار