تاریخ : 10:35 - 1399/08/24
کد خبر : 286488
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

صدور احکام همسان‌سازی همه بازنشستگان کشوری/ دریافتی بازنشستگان ۹۹ چگونه محاسبه می‌شود؟

صدور احکام همسان‌سازی همه بازنشستگان کشوری/ دریافتی بازنشستگان ۹۹ چگونه محاسبه می‌شود؟

فرج کمیجانی با تاکید بر صدور احکام همسان‌سازی همه‌ی بازنشستگان گفت: همترازی برای همه بازنشستگان کشوری اجرایی شده است.

کارگر آنلاین  | فرج کمیجانی (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) در ارتباط با صدور فیش‌های همسان‌سازی گفت: احکام همسان‌سازی بازنشستگان سال ١٣٩٩ همانند سایر بازنشستگان سنوات قبل، مطابق جدول اعلامی از طرف سازمان برنامه و بودجه صادر شده است و بازنشستگان می‌توانند از طریق سایت صندوق بازنشستگی، فیش‌ها را روئیت نمایند. در اولین حکم بازنشستگی این گروه، طبقه شغلی درج گردیده و برای اینکه بازنشستگان گروه شغلی خود را بدست آورند، باید به طبقه شغلی مندرج در اولین حکم بازنشستگی عدد ٤ را اضافه کنند و آن گروه شغلی، ملاک عمل است.
 
وی افزود: در احکام بازنشستگی بازنشستگان امسال، حقوق امتیازات گروه شغلی شما + پنج درصد تا بیست و پنج درصد مدیریت بر اساس پست مدیریتی + ۲.۵ درصدِ حقوق خود بازنشسته به ازای هر سال خدمت مازاد بر سی سال + حقوق مربوط به امتیاز خدمت اداری در مناطق جنگی، همه با هم  بصورت دقیق محاسبه شده است. بازنشستگانی که ٣٠ سال خدمت کرده‌اند حقوق بازنشستگی آنان نباید از آخرین حقوق دوره شاغلی خودشان که در ذیل حکم کارگزینی درج شده بیشتر باشد مگر آنکه مدیریت، سنوات خدمت مازاد بر سی سال، خدمت اداری در مناطق جنگی و جانبازی داشته باشند که به ازای این آیتم‌ها می توانند از حقوق زمان شاغلی خود بیشتر بگیرند.
 
این فعال صنفی در پایان افزود: به دلیل اینکه برای همه گروه‌های شغلی سقف در نظر گرفته شده و هنوز نامه حذف سقف از سازمان برنامه و بودجه وصول نشده، در عمل یکسری ایرادات پیش آمده که باید تا زمان وصول نامه حذف سقف از مراجع ذیصلاح، صبر پیشه کرد.  

منبع : ایلنا