تاریخ : 11:07 - 1399/08/24
کد خبر : 286665
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اجرای قرنطینه سراسری از اول آذرماه

اجرای قرنطینه سراسری از اول آذرماه

رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا به سخنرانی پرداخت.

کارگر آنلاین |  حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با توجه به مشکلاتی که ویروس کرونا در سراسر دنیا به وجود آورده است​ ما هم به همین دلیل در حدود ۹۰ شهرستان محدودیت جدید ایجاد کردیم و در مراکز استان‌ها نیز محدودیت ایجاد کردیم که هدف این است که مردم لمس کنند که شرایط فوق‌العاده است و ما از شرایط عادی عبور کردیم و مردم باید کمک کنند تا از این مساله با کمترین ضرر عبور کنیم.
 
وی ادامه داد: در مرحله اول آموزش مهم است و باید سواد مردم را بالا ببریم و مردم بدانند علایم این بیماری دقیقا چه هست؛ چرا که برخی می‌گویند من علایمی ندارم در حالی که بدن درد دارد یا حس چایی دچار مشکل شده است. مردم فکر می‌کنند باید تب کنند یا مداوم سرفه کنند تا احساس کنند بیماری به سراغ آنها آمده؛ ما سطح آموزش را باید بالا ببریم.
 
شرایط کرونایی کشور فوق العاده است
 
آقای روحانی درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: دوم اینکه مردم ما اعتماد صد درصد به ستادملی کرونا و قرارگاه داشته باشند و این اعتماد هرچقدرکم باشد به ضررکشور است.
 
رئیس جمهور گفت: سوم اینکه دولت و همچنین کسانی که به دولت یاری می‌رسانند به الزامات دستورالعمل‌ها توجه کنند مثلا وقتی میگوییم ماسک بزنید باید ماسک به وفور درجامعه وجودد داشته باشد.
 
رئیس‌جمهور گفت: مردم ما باید اعتماد صددرصد به ستاد کرونا داشته باشند چرا که هرچه اعتماد کم شود به ضرر کشور است. آنهایی که گاهی مصاحبه کرده و انتقاد نپخته مطرح می‌کنند بدانند هر چیزی که اعتماد مردم را به ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت کاهش یابد به ضرر ما است و مردم دقت نمی‌کنند و این اصل داستان است که باید همه مورد توجه قرار دهیم.
 
وی افزود: نکته بعدی این است که دولت و همچنین آنهایی که به دولت یاری می‌رسانند و نهادهای عمومی باید به الزامات پروتکل توجه کنند. وقتی الزاماتی را مطرح می‌کنیم مثل ماسک زدن، این مورد الزاماتی دارد که یعنی باید ماسک به وفور در دست مردم باشد.
 
جزئیات این محدودیت ها اعلام خواهد شد.
 
استان ها و شهرهای مختلف بنا به شرایطی که دارند در آنها این محدودیت ها اعمال می‌شود.