تاریخ : 12:26 - 1399/08/24
کد خبر : 287132
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چه کسانی مقصر اصلی شیوع ویروس کرونا در جامعه هستند؟

چه کسانی مقصر اصلی شیوع ویروس کرونا در جامعه هستند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه همچنان خراسان شمالی در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد، گفت: متاسفانه روند ابتلا و جان باختگان ناشی از این ویروس در استان رو به افزایش است.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر افشین دلشاد اظهارکرد: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند باید تا زمان منفی شدن تست، در قرنطینه خانگی بمانند تا افراد دیگر به این ویروس مبتلا نشوند.

وی با اشاره به اینکه به صورت دقیق نمی توان گفت که کدام گروه از جامعه بعد از ابتلا به کرونا قرنطینه خانگی را به خوبی رعایت کرده اند، افزود: بر طبق گزارشی که ادارات ارائه می کنند کارکنان اداری بعد از متوجه شدن به ویروس کرونا، مرخصی گرفته و به سرکار نمی آیند اما اینکه طی زمان مرخصی، قرنطینه را رعایت کرده و یا از منزل خارج می شوند، اطلاع دقیقی وجود ندارد.

دلشاد ادامه داد: اما مسلما افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند و از لحاظ حال عمومی در شرایط بدی قرار می گیرند این افراد توانایی بیرون رفتن تا زمان بهبودی را ندارند.

وی اظهارکرد: اما مشکل ما با افراد بی علامت و کم علامت مبتلا به ویروس کرونا است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و به همین شکل در جامعه در حال رفت و آمد هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در واقع این افراد در حال پخش ویروس کرونا هستند به طوریکه ممکن است این ویروس به یک فرد با بیماری زمینه ای و یا مسن منتقل شود و در آن افراد این ویروس به صورت علامت دار ظاهر شود.

وی تصریح کرد: هنوز نسبت به این موضوع که ویروس کرونا در افراد کم علامت و یا بی علامت تا چه میزان به سایر افراد منتقل می شود آگاهی نداریم اما این را به خوبی می دانیم که در صورت عدم دستورالعمل های بهداشتی این ویروس از طریق این افراد به سایر افراد منتقل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکیدکرد: بنابراین از همه مردم انتظار می رود دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمات به طور جدی خودداری کنند.


منبع : آفتاب