تاریخ : 13:00 - 1399/08/24
کد خبر : 287323
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

غذاهایی که با التهاب بدن مقابله می‌کنند

غذاهایی که با التهاب بدن مقابله می‌کنند

التهاب مزمن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. همچنین با بیماری‌هایی مانند آرتروز همراه است. خوشبختانه برخی از غذا‌ها خاصیت ضدالتهابی دارند.

به گزارش کارگر آنلاین، التهاب یک واکنش کاملاً طبیعی است که وقتی بدن شما در حال مبارزه با ویروس یا آسیب است اتفاق می‌افتد. با این حال، در موارد خاص، التهاب می‌تواند مزمن شود و خطراتی برای سلامتی را به دنبال دارد. به عنوان مثال، التهاب مزمن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. همچنین با بیماری‌هایی مانند آرتروز همراه است. خوشبختانه برخی از غذا‌ها خاصیت ضدالتهابی دارند.

اگر از بیماری التهابی رنج می‌برید، با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید تا مطمئن شوید این غذا‌ها برای شما مناسب هستند و بدون کسب توافق قبلی با پزشک، هیچ درمانی را متوقف نکنید:
انگور

انگور که سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدان است، به خوبی باعث کاهش التهاب می‌شود. بهتر است انگور تازه بخورید، زیرا مربا و آب میوه‌ها حاوی مقادیر بالاتری از کالری و قند هستند.
توت فرنگی

توت فرنگی فقط یک میوه خوشمزه نیست. بلکه دارای خواص ضد التهابی و پیشگیری کننده از سرطان است. محققان کشف کرده اند که توت فرنگی درد و التهاب را در بزرگسالان چاق مبتلا به آرتروز زانو کاهش می‌دهد. برای اینکه توت فرنگی‌های شما دوام بیشتری داشته باشند، آن‌ها را فریز کرده یا به مربا تبدیل کنید.
زنجبیل

زنجبیل در کنار عطر و طعم قوی، ترکیبات فنلی دارد که به جلوگیری از انواع سرطان‌ها و کاهش درد عضلات پس از انجام فعالیت بدنی شدید کمک می‌کند.
چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند با التهاب مقابله کنند. برگ‌های چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند. اگر نمی‌توانید بین چای سیاه یا سبز تصمیم بگیرید، سبز را انتخاب کنید، زیرا دارای خواص ضد التهابی بسیار قدرتمندتری است.


منبع : پارسینه