تاریخ : 13:00 - 1399/08/24
کد خبر : 287338
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

"دلیل بازار برای خوش بینی به صعود قیمت طلا"

"دلیل بازار برای خوش بینی به صعود قیمت طلا"

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد با وجود این که طلا هفته گذشته بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در هفت سال اخیر را تجربه کرد اما تحلیلگران و سرمایه گذاران همچنان خوش بینی قوی به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت دارند.

کارگر آنلاین  | جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد که اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند. این خوش بینی با حفظ سطح حمایت کلیدی طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار پس از ریزش قیمت پنج درصدی که دوشنبه گذشته داشت، تقویت شده است.

ریزش قیمت روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی فایزر و بایو ان تک آلمان اعلام کردند نتیجه واکسن کووید ۱۹ آزمایشی آنها بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، روی داد. اگرچه امیدهایی در افق پدیدار شده که جهان می تواند از بحران ویروس کرونا عبور کند اما تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که مدتی زمان خواهد برد تا واکسن در سطح جهانی توزیع شود. در این بین ویروس صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد جهانی وارد کرده که به این راحتی برطرف نخواهند شد.

دیوید میدن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس به کیتکونیوز اظهار کرد: طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار از حمایت قوی برخوردار بوده و تصور نمی کنم اخبار بد بیشتری برای بازار ببینیم. آنچه که به ویروس کرونا مربوط است، احتمالا خبر مهمی در کار نخواهد بود و طلا هم توانسته به خوبی ارزش خود را حفظ کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: انتظار دارد قیمت بالاتری را مشاهده کند زیرا واکسن کووید ۱۹ دورنمای کوتاه مدتی که با آن روبرو هستیم را تغییر نمی دهد.

اگرچه خوش بینی تحلیلگران وال استریت در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش اندکی کمتر شده بود اما اکثریت آنها همچنان قیمتهای بالاتر در کوتاه مدت را پیش بینی می کنند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۳۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۵۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۹۲۴ نفر معادل ۶۱ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۸۱ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۰۶ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. اگرچه قیمت طلا از ریزشی که روز دوشنبه داشت بهبود یافت اما کاهش هفتگی چشمگیری را به ثبت رساند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک آخرین بار ۱۲ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۸۸۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته بیش از سه درصد کاهش ثبت کرد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: وی به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا نرخ رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا نسبت به زمان آغاز شیوع همه گیری شتاب بیشتری پیدا کرده است.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، سطح کلیدی که باید به آن توجه داشت، ۱۸۵۰ دلار است. به گفته آدام بوتون، استراتژیست ارشد ارزی در فارکس لایو، این سطح حمایتی است که همه به نظاره آن نشسته اند و اگر شکسته شود، باید احتیاط کرد. وی نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت.

با نگرانیهای فزاینده پیرامون شیوع ویروس کرونا، برخی از تحلیلگران خوش بین هستند که آمریکا قادر خواهد بود ابهام سیاسی جاری را پشت سر بگذارد. اگرچه آمریکا همچنان منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است، بسیاری از تحلیلگران سیاسی می گویند جو بایدن، نامزد دموکرات رییس جمهور منتخب خواهد بود.

تنها رای منفی هفته جاری توسط مارکت لیبوویت، ناشر نشریه “وی آر متالز ریسورس لتر” داده شد. وی به کیتکونیوز گفت: نسبت به روند صعودی بلندمدت طلا خوش بین مانده است اما قیمتها تا دسامبر ممکن است پایینتر بمانند.

 


منبع : جهان صنعت