تاریخ : 13:33 - 1399/08/24
کد خبر : 287454
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری ۱۳ میلیارد تومانی از کارگران فولاد ویان همدان/ بازداشت ۲ نفر به دلیل فریب صدها نفر

کلاهبرداری ۱۳ میلیارد تومانی از کارگران فولاد ویان همدان/ بازداشت ۲ نفر به دلیل فریب صدها نفر

کارگران فولاد ویان همدان که از بیش از یک سال پیش، اقدام به خرید خودرو به شکل لیزینگی کرده بودند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

کارگر آنلاین   |   جمعی از کارگران شرکت فولاد ویان همدان در تماسی، اعلام کردند که یک نفر از همکارانشان با همدستی فردی دیگر، آنها را برای ثبت‌نام در طرح خرید خودروی لیزنیگی متقاعد کرده بود. 
 
در آن مقطع، دو شرکت خودروسازی مطرح کشور، به دلایلی ثبت نام برای خرید خودرو به نرخ کارخانه را متوقف کرده بودند. این ۲ نفر از این فرصت، برای جلب نظر ۱۴۰ نفر از کارگران فولاد ویان همدان استفاده کردند و آنها را برای خرید خودرو به قیمت کارخانه متقاعد کردند؛ اما با وجود گذشت بیش از یکسال از مدت ثبت‌نام، حتی یک خودرو هم به آنها تحویل داده نشده است. 
 
این دو فرد مدعی بودند که شرکت آنها به صورت سبدی از خودروسازی‌ها، خودرو خریداری می‌کند و بعد آنها را به صورت مویرگی در میان سفارش‌دهندگان توزیع می‌کند. هم اکنون این افراد با حکم قضایی بازداشت شده‌اند؛ اما پرونده کلاهبرداری ۱۳ میلیارد تومانی‌شان از کارگران فولاد ویان بسته نشده است. ظاهرا این افراد، بخش یا تمام مبالغی را که جمع کرده بودند، در بازار سکه و ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 
 
در همین رابطه نمایندگان کارگران فولاد ویان همدان، روز پنجشنبه مقابل دادگستری همدان تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری دستگاه قضایی شدند؛ البته در این پرونده تنها نام کارگران ویان مطرح نیست و اشخاص حقیقی دیگری هم برای خرید خودرو به نرخ کارخانه فریب خورده‌ بودند و حالا در این پرونده شاکی هستند. 
 
تنها ۴۰ تا ۵۰ نفر از افرادی که برای خرید خودرو درخواست داده بودند، به سفارش خود رسیدند و باقی افراد که تعداد آن‌ها نامشخص است، به حق خود نرسیده‌اند. هرچند دادگستری همدان به کارگران فولاد ویان و دیگر افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، وعده داده است که به زودی تکلیف این پرونده را روشن می‌کند و اجازه تضییع حقوق شاکیان را نمی‌دهد. 
 
برای کارگران فولاد ویان روشن نیست که پولی را که به حساب این افراد واریز کرده‌اند، توسط دستگاه قضا توقیف شده است یا اینکه به شکل سکه و ارز درآمده است. به همین جهت، از دادگستری همدان می‌خواهند که این مورد را برای آنها شفاف سازد.

منبع : ایلنا