تاریخ : 17:55 - 1399/08/24
کد خبر : 288557
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری 400 میلیاردی در کرمانشاه با 117 شاکی

کلاهبرداری 400 میلیاردی در کرمانشاه با 117 شاکی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری دو نفر در شهر کرمانشاه خبر داد که به بهانه سوددهی طلا و سکه، ۴۰۰ میلیارد ریال از ۱۱۷ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش کارگر آنلاین، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه یک خانم به همراه کارمند اخراجی بانک با جلب اعتماد به بهانه خرید سکه و طلا و کسب سودهای مناسب از آنها کلاهبرداری کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی محل اختفای کارمند اخراجی بانک شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

جاویدان گفت: زن کلاهبردار با همراهی کارمند اخراجی بانک پس از جلب اعتماد شهروندان  و سواستفاده از عنوان کارمند بانک اقدام به دریافت وجه از آنها به منظور خرید طلا، سکه و ارز کرده و پس از مدتی متواری شده بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس نشان داد که زن کلاهبردار در زندان به جرم دیگری  به سر می‌برد که پس از هماهنگی با مقام قضائی برای مشخص شدن ابعاد دیگر کلاهبرداری به پلیس آگاهی منتقل شد.

جاویدان خاطرنشان کرد: این فرد نیز در بازجویی‌ها عنوان کرد از دو سال پیش اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان که توسط همسایه‌ها و آشنایان به او معرفی شدند، کرده و تا ابتدای امسال نیز سودهای حاصله را به آنها پرداخت کرده اما پس از آن و در پی التهاب ایجاد شده در بازار سکه و ارز شرایط تغییر و دیگر قادر به پرداخت سود به شاکیان نبوده است.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده سراغ صاحبان دو صرافی رفته که متهمان از آنها اقدام به تهیه سکه کرده بودند و آنها عنوان کردند در این مدت 458 عدد سکه بهار آزادی و 3 کیلو و 100 گرم طلا به متهم به صورت نقد و اقساط فروخته و اطلاعی از کلاهبرداری وی نداشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: براساس کارشناسی انجام شده میزان کلاهبرداری متهمان پرونده به 400 میلیارد ریال می‌رسد و تاکنون نیز 117 نفر از آنها اعلام شکایت کرده‌اند.

وی از معرفی کلاهبرداران دستگیر شده به دستگاه قضائی خبرداد و گفت: پلیس قاطعانه با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد و اجازه فعالیت به آنها نمی دهد.


منبع : hadese24