تاریخ : 11:08 - 1399/08/25
کد خبر : 290235
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

«راهکار‌های عدم انتقال کرونا از طریق چشم‌ها»

«راهکار‌های عدم انتقال کرونا از طریق چشم‌ها»

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی با تشریح چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم‌ها به راهکار‌های مقابله برای عدم سرایت ویروس کرونا از طریق مخاط چشم پرداخت.

به گزارش کارگر آنلاین، سیامک زراعی قنواتی مدیر بین الملل و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی در خصوص انتقال کرونا از طریق چشم اظهارداشت: انتقال کرونا از طریق مخاط‌ها و سطح چشم صورت میگیرد، ولی گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت‌های انتهایی حلق است.
 
وی گفت: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خودش را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویرس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.
 
قنواتی برای کاهش انتقال ویروس کرونا اظهار داشت:  استفاده از ماسک، شیلد و عینک‌های مناسب بسیار کمک کننده هستند.
 
عضوهیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران عنوان کرد: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان‌های پرازدحام خودداری کنیم.
 
وی ادامه داد:بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم. اگر امکان وجود دارد در فضا‌های باز حضور داشته باشیم، اگر قرار است در صف  یا جا‌های شلوغی باشیم بهتر است تا رسیدن به نوبتمان، در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم.
 
زارعی قنواتی یاد آور شد:  اگر نشانه‌های کرونا مثل تب، خستگی و علائم سرماخوردگی داریم، خودمان را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم و اگر تست مان مثبت است حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است، ولی بهتر است یکی دوتا دو نوبت تست pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی‌دهیم.


منبع : دانشجو