تاریخ : 10:22 - 1399/08/26
کد خبر : 293508
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اعطای 12 هزار میلیارد تومان وام فقط با چک و سفته+اسناد

اعطای 12 هزار میلیارد تومان وام فقط با چک و سفته+اسناد

بررسی ها نشان می دهد یکی از موسسات اعتباری کشور که مدرک تحصیلی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آن دکترا فقه و اصول است، در سال 1398 بالغ بر 12 هزار و 800 میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی و مطالبات از شرکت های غیردولتی آن صرفا با وثیقه چک و سفته است.

به گزارش کارگر آنلاین، بررسی اسناد رسمی نشان می دهد که موسسه اعتباری ملل بخش قابل توجهی از منابع خود را با وثیقه چک و سفته تسهیلات داده است. طبق صورت های مالی، تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی این موسسه در سال 1398 در حدود 15هزار و 200 میلیارد تومان بوده که از این میزان، در حدود 12 هزار و 800 میلیارد تومان آن با وثیقه چک و سفته بوده است. به عبارت دیگر در حدود 84 درصد از کل تسهیلات و مطالبات مذکور با قید وثیقه چک و سفته بوده است. اینکه این تسهیلات به چه اشخاصی داده شده سوال مهمی است که نیازمند بررسی ماهیت و صلاحیت آنان توسط نهادهای نظارتی است.
 

 

 

موسسه اعتباری ملل از معدود موسسات مالی است که مدرک تحصیلی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آن دکترا فقه و اصول است. نکته قابل توجه دیگر اینکه هر دو این افراد جز سهامداران بیش از 1 درصد موسسه مالی اعتباری ملل هستند. 

 

 

منبع: خط بازار