تاریخ : 16:09 - 1399/08/26
کد خبر : 294859
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ارزانترین و سریعترین راه تشخیص ابتلا به کرونا چیست؟

ارزانترین و سریعترین راه تشخیص ابتلا به کرونا چیست؟

با توجه به این‌که زمان کشف واکسن کرونا مشخص نیست تلاش‌ها برای اقدامات پیشگیرانه همچنان ادامه دارد و در این میان تشخیص سریع یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر در حوزه کلان پیشگیری است که دانشمندان هر روز در پی کشف راه‌حلی سریع برای آن هستند.

به گزارش کارگر آنلاین، شیوع گسترده کرونا و غیرقابل پیش‌بینی بودن زمانی برای کشف واکسن آن باعث شده تا تلاش برای اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهم‌ترین موارد کلان در حوزه درمان، نظارت دقیق و تشخیص سریع در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی است.
در حال حاضر روش‌های مختلفی برای تشخیص این ویروس وجود دارد که در بیشتر موارد یا هزینه بالایی دارد و یا درصد خطای آن بالا است اما در این میان شاید بتوان تست بزاق را آسان‌ترین، ارزان‌ترین و دقیق‌ترین راه برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا دانست.
در این روش به‌نظر می‌رسد دقت تست کرونا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد زیرا در روش تست بزاق افرادی که هیچ علائمی از ابتلا نداشته و آن‌هایی که تازه به این ویروس مبتلا شده‌اند نیز قابل شناسایی هستند.
همچنین در روش تست بزاق برخلاف سایر روش‌های تست کرونا کاملاً بدون درد بوده و نیازی به گرفتن نمونه از بیمار نیست.
سهولت در انجام تست، دقت بالا و ارزان بودن آن در کنار سرعت بالای تشخیص از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص در روش تست بزاق برای تشخیص کرونا است.
متخصصان بر این باورند که در زمان میانگین ۵ الی ۶ ساعت جواب تست کرونا مشخص خواهد شد.
نکته قابل توجه در روش تست بزاق این است که این روش به هیچ ابزار آلات و دستگاه‌های خاصی هم نیاز ندارد.


منبع : سلامت نیوز