تاریخ : 17:30 - 1399/08/26
کد خبر : 295080
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

رگبار باران فردا در پایتخت/ گرمای 32 درجه در بندرعباس و یخبندان در شهرکرد

رگبار باران فردا در پایتخت/ گرمای 32 درجه در بندرعباس و یخبندان در شهرکرد

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات وزش باد با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و ۵ درجه خواهد بود.

کارگر آنلاین | فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل رگبار پراکنده باران داریم همچنین در استان‌های خوزستان، لرستان، بوشهر، فارس، البرز، قزوین، زنجان و غرب تهران بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۷ آبان در سواحل خزر بارش ها تشدید می شود همچنین در ارتفاعات البرز تشدید بارش ها را خواهیم داشت و در استان‌های کردستان، کرمانشاه،‌ زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال اصفهان، جنوب آذربایجان شرقیی، جنوب آذربایجان غربی و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۸ آبان رگبار باران در سواحل خزر خواهیم داشت و در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود؛ چهارشنبه همچنین در جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش خفیف باران خواهیم داشت.

گودرزی با بیان اینکه چهارشنبه خلیج فارس و امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواج است، گفت: روز پنجشنبه ۲۹ آبان در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان رگبار باران و در شرق مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه ۳۰ آبان با ورود سامانه بارشی جدید، رگبار باران در نوار غربی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی روز شنبه به نواحی مرکزی کشور کشیده خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

گودرزی اظهار کرد: در استان هایی که ذکر شد اختلال در تردد جاده ای، احتمال جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه در استان های جنوبی و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی و توصیه می شود اجتناب از تردد غیر ضروری، عدم اتراق در اطراف رودخانه ها، پاکسازی معابر و کانال ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات، در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان ‌کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات وزش باد با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و ۵ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان خواهد بود.