تاریخ : 16:02 - 1399/08/27
کد خبر : 297952
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

واکنش بازارها به خبر نجات‌بخش کرونایی

واکنش بازارها به خبر نجات‌بخش کرونایی

شرکت فایزر اعلام کرد که طرح آزمایشی توزیع واکسن کرونا در ۴ ایالت امریکا را آغاز کرده است. با این اتفاق باید باز هم منتظر واکنش بازارها بود. پیش از این، هنگام اعلام این واکسن نرخ نفت صعودی و نرخ جهانی طلا نزولی شده بود.

کارگر آنلاین  | قیمت جهانی طلا به ۱۸۸۸ دلار در هر اونس وقیمت نفت به ۴۳ دلار در هر بشکه رسیده است. پس از اعلام کشف چند واکسن کرونا روند این دو بازار کمی متفاوت شده و همزمان با رشد نرخ جهانی نفت، نرخ طلا روندی نزولی به خود گرفته است.

۱۹ آبان ماه امسال بعد از اعلام خبر ساخت واکسن کرونای چینی، یک شرکت امریکایی هم اعلام کرد موفق به ساخت واکسن کرونا شده و این واکسن در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. این خبر تغییراتی را در بازار جهانی ایجاد کرد. در آن روز شرکت داروسازی فایزر امریکا از موفقیت این کشور در ساخت واکسن کرونا خبر داده بود.

در روز گذشته هم شرکت مُدرنا اعلام کرده، داده‌های اولیه نشان می‌دهد واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و ابزار امیدواری کرده که طی سال آینده میلادی حداکثر یک میلیارد دوز برای استفاده در سراسر جهان در دسترس داشته باشد.

پس از این اخبار امیدوارکننده برای توزیع واکسن کرونا، امروز شرکت فایزر اعلام کرد که طرح آزمایشی توزیع واکسن کرونا در چهار ایالت امریکا را آغاز کرده است. احتمالا با این اتفاق باید باز هم منتظر واکنش بازارها بود. پیش از این، هنگام اعلام این واکسن نرخ نفت صعودی و نرخ جهانی طلا نزولی شده بود.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشته است: شرکت داروسازی فایزر امریکا که هفته پیش مدعی شد، موفق شده یک واکسن برای ویروس کرونا با ۹۰ درصد اثرگذاری تولید کند، اعلام کرد که توزیع این واکسن را به صورت آزمایشی در ۴ ایالت امریکا آغاز کرده است.

از این جهت این مرحله از توزیع واکسن کرونا آزمایشی است؛ چرا که شرکت سازنده به دنبال بررسی موانع و چالش‌های پیش روی توزیع این واکسن است، چراکه برای نگهداری و توزیع آن نیاز به محفظه بسیار سرد است.

واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر امریکا با همکاری بایونتک آلمان بر اساس شرکت تا ۹۰ درصد می‌تواند از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند، اما باید در محفظه‌های با دمای منفی ۷۰ درجه سلسیوس جابه‌جا شده و نگهداری شوند.

این دما بسیار کمتر از دمای استاندارد ۲ تا ۸ درجه سلسیون برای نگهداری دیگر واکسن‌هاست. شرکت فایزر شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما امیدواریم که نتایج این طرح آزمایشی عرضه واکسن بتواند به ایجاد مدلی برای توزیع این واکسن در سراسر امریکا و دیگر نقاط جهان منجر شود.