تاریخ : 18:51 - 1399/08/27
کد خبر : 298371
سرویس خبری : حوادث
 

سرقت از حساب مادر برای خرید بازی های رایانه ای

سرقت از حساب مادر برای خرید بازی های رایانه ای

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند کازرونی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

پایگاه اطلاع‌‌ رسانی پلیس فتا‌‌: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: با مراجعه خانمی میانسال به پلیس فتا شهرستان کازرون مبنی بر برداشت غیرمجاز 30 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم این مبالغ را صرف خرید در بازی‌های رایانه‌ای کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم فرزند شاکی است که وی پس از حضور، منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت اطلاعات کارت بانکی مادرش را در زمانی که برای پرداخت قبوض اقدام می کرد یادداشت نموده و در فرصتی مناسب با خریدهای اینترنتی که اکثراً خرید شارژ و خرید در بازی بوده است حساب وی را خالی کردم .

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آن‌ها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.


منبع : hadese24