تاریخ : 12:57 - 1399/08/28
کد خبر : 300398
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کالاهای اساسی با قیمت ارزان در راه بازار

کالاهای اساسی با قیمت ارزان در راه بازار

صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به کمبود گاه به گاه یک یا چند کالا، از آغاز تزریق کالاهای اساسی با بهای مناسب و ارزان به بازار خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین  به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، یدالله صادقی با اعلام این خبر گفت: ذخایر کالاهای اساسی و نحوه توزیع و گردش آن‌ها در بازار به طور مستمر، رصد و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: ذخایر مرغ و گوشت قرمز منجمد توان پاسخگویی به نیاز بازار استان تهران تا ۱۵ روز آینده را حتی در صورت تامین نشدن مرغ و گوشت گرم دارد.

صادقی یادآورشد: تا ۱۵ روز آینده محصول جدید مرغداری‌ها وارد بازار می‌شود و باید در این مدت، قیمت و توزیع این محصول را در حالت متعادلی نگاه داشت.

وی اضافه کرد: ذائقه مردم به مرغ گرم عادت دارد و اغلب شهروندان کمتر از مرغ و گوشت منجمد استقبال می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: از همین رو بناست در همین مدت برای تامین مرغ گرم مورد نیاز شهروندان تهرانی از استان‌های تولید کننده همجوار به طور روزانه مرغ وارد بازار شود.

وی افزود: تلاش می‌شود تا با تقویت این روند و عرضه مرغ سرد در کنار تامین محصول گرم، فاصله ۱۵ روزه تا ورود محصول جدید را با کمترین آثار پشت سر گذاشت.

روغن با قیمت قبل در بازار عرضه می‌شود


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به حل مشکل روغن از شنبه هفته جاری در تمام بخش‌های مصرفی این محصول گفت: مشکل روغن حل شد و اکنون این محصول به وفور در تمامی فروشگاه‌های سطح استان یافت می‌شود.

وی ادامه داد: روغن صنف و صنعت نیز از شنبه هفته جاری وارد و برای واحدهای صنفی سهمیه در نظر گرفته شد که همه را تامین کردیم.

صادقی اضافه کرد: این محصول اکنون با قیمت قبل در بازار و بخش‌های قبل عرضه می‌شود، چون مواد اولیه آن با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شده‌است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در مقطعی قیمت روغن در بازار تا سه برابر افزایش یافت به علت فاصله‌ای بود که در تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تهران پنج واحد صنعتی تولیدکننده روغن دارد، بیان کرد: همین تعداد واحد می‌توانند ۴۵ درصد روغن مورد نیاز کشور را تامین کنند و علت مشکل عرضه این محصول در بازار مربوط به تامین مواد اولیه بود.

۵ هزار و ۳۰۰ تن برنج به بازار تهران تزریق می‌شود


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای تقویت بازار در کل کشور، ۳۰ هزار تن برنج توزیع شده است که سهم این استان به پنج هزار و ۳۰۰ تن می‌رسد.

وی با اشاره به انجام شدن هماهنگی‌ها برای توزیع این مقدار برنج، اعلام کرد: بناست این محصول با نام برنج هندی و ۱۱۲۱ با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه شود.

صادقی افزود: عرضه برنج با این قیمت، علاوه بر زمینه سازی برای تقویت بازار، کمک می‌کند تا خانواده‌های نیازمند با قیمت مناسب تری کالا تهیه کنند.

تمرکز نظارت‌ها بر کالاهای مورد تاکید ستاد تنظیم بازار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: تمرکز ناظران این سازمان بر روی آن دسته از کالاهایی است که این روزها مورد تاکید ستاد تنظیم بازار کشور است.

وی با اشاره به تعداد ثابت بازرسان این سازمان، یادآورشد: این بازرسان متناسب با آن اولویت‌هایی که ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کند، اولویت و حجم بازرسی‌ها را تعیین می‌کنند و انجام می‌دهند.

صادقی افزود: در ستاد تنظیم بازار استانداری تهران، بر روی روندهای کلی تهیه و توزیع بحث می‌شود که اهمیت بیشتری دارد و اگر در این زمینه نواقصی وجود داشته باشد، برطرف می‌شود تا در جریان گردش کالا خللی ایجاد نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بازار تهران نزدیک به ۶۰۰ هزار بازیگر اقتصادی دارد و امکان دارد در برخی مواقع تعدادی از آنان همکاری لازم را نداشته باشند، اما در مجموع این رقم بسیار کوچک است و همه عوامل بازار همراه ما هستند.

موضوع تامین روغن در هفته گذشته برای شهروندان و بازاریان مشکل ساز شده بود و برخی واحدهای صنفی دارای این محصول آن را با قیمت چندین برابری عرضه می‌کردند.

به علت تامین دیر هنگام نهاده‌های دامی، در جوجه ریزی اختلال ایجاد شد که در نهایت بر روی قیمت نهایی تاثیر گذاشته بود.