تاریخ : 18:00 - 1399/08/28
کد خبر : 301515
سرویس خبری : حوادث
 

زنده ماندن سه کارگر از زیر آوار ساختمانی در تهرانپارس

زنده ماندن سه کارگر از زیر آوار ساختمانی در تهرانپارس

ریزش ناگهانی دیواره خاکی محل گودبرداری در خیابان جشنواره تهرانپارس مصدومیت سه کارگر جوان را در پی داشت.

به دنبال تماس کارگران ساختمانی با سامانه 125 در ساعت 22:45 شب گذشته، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 92، 57 و گروه امداد و نجات 10 را به محل حادثه در تهرانپارس، خیابان جشنواره، میدان رهبر، خیابان رجایی اعزام کرد.

به گفته امیر جعفرپور فرمانده آتش نشانان اعزامی، محل حادثه زمینی به مساحت 250 متر مربع بود که برای احداث بنای جدید این قطعه زمین به عمق 4 متر گودبرداری شده بود.

وی اضافه کرد: تعدادی از کارگران ساختمانی در محل گودبرداری مشغول کار بود که ناگهان دیواره شمالی محل گودبرداری همراه با حجم زیادی از خاک و سنگ بر سر کارگران فرو ریخت.

جعفرپور ادامه داد: به هنگام وقوع این حادثه، کارگران به سرعت از محل حادثه دور شدند اما سه نفر از کارگران درزیرآوار گرفتار شده و در زیر مقادیر زیادی خاک و سنگ مدفون شدند که قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی، هرسه کارگربا کمک سایرکارگران از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه به سرعت اطراف محل حادثه را که کاملا ناایمن شده بود با قراردادن علائم هشداردهنده و کشیدن نوار احتیاط ایمن سازی کردند و سپس هر سه کارگر را که از ناحیه سر و صورت دچار آسیب دیدگی شده بودند به وسیله برانکارد ویژه از محل گودبرداری به سطح زمین منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی با اشاره به بی توجهی به اصول صحیح گودبرداری، اظهار داشت: هم اکنون علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.


منبع : hadese24