تاریخ : 14:00 - 1399/08/29
کد خبر : 303492
سرویس خبری : حوادث
 

مرگ چوپان سردشتی بر اثر انفجار مین

مرگ چوپان سردشتی بر اثر انفجار مین

برادر چوپان جوانی که که چند روز پیش قربانی حادثه مین در شهرستان سردشت شده بود ، گفت: برادرم بر اثر شدت خونریزی جراحات واردبر او در اثر این انفجار جان باخت.

به گزارش کارگر آنلاین، عثمان ممندی گفت: برادرم احمد بعد از ظهر دوشنبه گذشته-۲۶ آبان ماه-  براثر اصابت با مین در نزدیکی روستای‌مان  دشتی از توابع شهرستان سردشت به شدت زخمی شد و یک روز پس از اینکه به بیمارستان سردشت منتقل شد بر اثر خونریزی شدید فوت کرد.

او ادامه داد: احمد متولد 69 و چوپان بود و فردند 3 ساله ای از او به یادگار مانده است. برادرم به لحاظ مالی بسیار فقیر بود و در شرایط مالی خوبی به سر نمی برد. امیدوارم مسئولان به فکر خانواده برادرم باشند و با بررسی پرونده اش هرچه زودتر به نتیجه ای برسند.

بهنام صادقی فعال مین زدایی و مدیر وبلاگ مین و زندگی نیز در این باره اظهار داشت: روند پرونده مرحوم احمد ممندی قابل پی‌گیری است. اما متاسفانه بررسی پرونده‌های مصدومان و جانباختگان براثر اصابت با مین در کشورمان زمان بر و دیر به نتیجه می رسد.

او با اشاره ‌به روند تشکیل پرونده افراد قربانی مین‌های به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی، چه جانباختگان و چه مصدومان، گفت: وقتی که فردی بر اثر انفجار مین کشته و یا مصدوم می شود ماموران نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری به محل حادثه رفته و گزارش حادثه را تهیه می کنند. در غیر این صورت خانواده فرد قربانی باید به پاسگاه برود و از آنها  بخواهد که به محل حادثه آمده و گزارشی را در این باره تهیه کنند.

این فعال مین زدایی اضافه کرد: وقتی این پرونده کامل شد همراه مدارک شناسایی فرد متوفی یا مصدوم به فرمانداری شهرستان ارجاع داده می شود و درخواست برای تشکیل کمیسیون ماده 2 به فرمانداری مکاتبه می شود. فرمانداری نیز با استعلام مدارک به پاسگاه یا کلانتری و با بررسی های لازم کمیسیون ماده 2 را با اعضای 8 نفره تشکیل می دهند و تصمیم می گیرند که فرد دچار حادثه بر اثر مین حالا با مصدوم یا کشته شده جزو  قربانیان مین قرار می گیرد یا خیر.

صادقی عنوان کرد: پس از جنگ تحمیلی تاکنون 10 هزار نفر قربانی مین های به جای مانده از جنگ داریم که از این تعداد 7 هزار نفر مصدوم و 3 هزار نفر کشته شده اند.


منبع : hadese24