تاریخ : 23:55 - 1399/08/29
کد خبر : 304388
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

عواید پروژه آزادراه شرق اصفهان به جیب بازنشستگان می‌رود

عواید پروژه آزادراه شرق اصفهان به جیب بازنشستگان می‌رود

اکبر افتخاری گفت: آزادراه شرق اصفهان می تواند نقش مهمی در توسعه کشور داشته باشد و عواید اجرای چنین طرح های و سرمایه گذاری هایی به بازنشستگان و ذی نفعان صندوق خواهد رسید.

 اکبر افتخاری امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان، با بیان اینکه یکی از وظایف صندوق های بازنشستگی سرمایه گذاری در طرح های سرمایه گذاری و عمرانی است، گفت: منافع این طرح مستقیم در جیب بازنشستگانی می‌نشیند که ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی هستند و در واقع کمک به بهبود زندگی آن‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایران صندوق های بازنشستگی برنامه جدی برای توسعه این نوع فعالیت ها دارند تا از سود و درامد حاصل از آن برای ذینفعان خود استفاده کنند، گفت: گروه متفاوتی از خدمات همچون حقوق بازنشستگی، بیمه تکمیلی درمان، خدمات رفاهی و فرهنگی و سایر برنامه های معیشتی و اجتماعی در این صندوق دنبال می شود و به دنبال توسعه آنها هستیم، بنابراین یکی از کارهایی که در حوزه سرمایه گذاری باید انجام داد و منافع آن به صورت مستقیم به جیب بازنشستگان که ذینفعان ما هستند، می رود و به بهبود زندگی آنها کمک می کند همین طرح های توسعه و عمرانی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان و نقش آن در توسعه و آبادانی کشور گفت: این طرح می تواند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کند. از کسانی که در این پروژه مهم زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم چراکه کار بزرگی را رقم زدند و قطعا اجر معنوی و اقتصادی این کار به صورت مستقیم برای خدمت به بازنشستگان است و کاری که در این پروژه کردید دعای خیرشان همراه شماست.

افتخاری با اشاره به اینکه طرح های دیگری نیز در صندوق بازنشستگی کشوری در حال پیگیری است، گفت: خوشبختانه با اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، دو بار در شرایط فعلی اقتصادی کشور افزایش یافت و توانستیم آرزو و انتظار 13 ساله بازنشستگان کشوری را برآورده کرده و بالغ بر 70 درصد حقوق بازنشستگان این صندوق از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته است.

وی توضیح داد: از مهر ماه طرح همسان سازی به صورت کامل اجرایی شد و نزدیک به 44 درصد در این ماه افزایش حقوق برای بازنشستگان اجرایی شد.

آزادراه شرق اصفهان یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور است

در ادامه این آیین، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا نیز در این مراسم گفت: شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا از سال ۸۵ بر اساس مصوبه هیئت دولت در قالب قراردادهای BOT مامور به سرمایه گذاری با مشارکت ۷۰ درصدی شد.

سیدعلیرضا عظیمی‌پور با بیان اینکه زمستان سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۸.۵ درصد بود، گفت: متاسفانه پروژه‌ای که قرار بود در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد با تاخیر زمانی مواجه شد، اما با مساعدت شرکت توسعه و ساخت آزادراه‌های کشور و دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور بر تسریع در اجرای این پروژه تاکید شد.

وی ابراز خوشحالی کرد که در سال جهش تولید توانسته ایم در مدت زمانی بالغ بر هشت ماه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه داشته باشیم و امروز شاهد بهره‌برداری طرح برای مسافران و مردم منطقه هستیم.

 


منبع : برنا