تاریخ : 12:00 - 1399/08/30
کد خبر : 305095
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ایران خودرو با واگذاری این 3 شرکت موفق تر است

ایران خودرو با واگذاری این 3 شرکت موفق تر است

یکی از برنامه های اصلی فرشاد مقیمی در ایران خودرو واگذاری شرکت های غیرخودرویی به منظور کاهش بنگاه داری غیرضروری است که از ابتدای مدیریت وی تاکنون اقدام خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش کارگر آنلاین، یکی از برنامه های اصلی فرشاد مقیمی در ایران خودرو واگذاری شرکت های غیرخودرویی به منظور اصلاح ساختار و کاهش بنگاه داری غیرضروری است. هر چند که از ابتدای مدیریت وی تاکنون اقدام خوبی در این خصوص صورت گرفته است ولی هنوز شرکت های دیگری وجود دارند که می بایست واگذاری آنان در اسرع وقت صورت گیرد چرا که اولا خدمات آنان توسط شرکت های دیگر انجام می شود و دوما برخی از این شرکت ها پاتوق افرادی شده که یا بازنشسته هستند و یا تخصص و تجربه اصلی آنان هیچ ارتباطی به مسئولیت آنان ندارد و صرفا بار مالی به خودروسازی تحمیل کرده اند.

در بین شرکت های تابعه ایران خودرو، سه شرکت بیمه ای"بیمه فردا، بیمه نسیم صبح امید و بیمه ایران خودرو" وجود دارد که حوزه فعالیت شان مشترک است. این در حالی است که ایران خودرو برای بیمه خودروهای خود از شرکت های بیمه ای مطرح دیگر از جمله بیمه پارسیان و ... استفاده می کند و از طرف دیگر صدور بیمه نامه های غیرمرتبط با خودروسازی جز رسالت های خودروسازان نیست. لذا به نظر می رسد واگذاری آنان به کمبود نقدینگی کمک خواهد کرد.

تجربه نشان داده شرکت های غیرمرتبط با رسالت اصلی خودروسازان علاوه بر تحمیل هزینه های مالی، بیشتر پاتوق بازنشسته ها، سفارش شده ها و .... می شود. از این رو واگذاری سریع این سه شرکت اقدام مثبتی در کنار اقدامات موفق دیگر ایران خودرو خواهد بود.
منبع: خط بازار