تاریخ : 08:17 - 1399/09/03
کد خبر : 313766
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

"آن روی افت سکه"

"آن روی افت سکه"

روز گذشته سکه به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید تا قیمت در بازار مسکوکات گرانبها در دومین روز از تعطیلات کرونایی نوسان چندانی نداشته باشد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲ آذر با 9,700 تومان کاهش، یک میلیون و 130 هزار و 300 تومان معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت شاهد افت 4/ 1 درصدی هر اونس طلا بودند. وضعیت اقتصاد جهانی سرمایه‌گذاران بازار جهانی طلا را سردرگم کرده است و انتظار می‌رود قیمت این فلز گرانبها تا ورود محرکی جدی که می‌تواند بسته مالی آمریکا یا زمان مشخص توزیع ویروس کرونا باشد در محدوده خنثی باقی بماند.

در حال حاضر اگرچه هر روز اخبار مثبتی درخصوص واکسن کووید- 19 به بازار مخابره می‌شود اما وضعیت مبهم اقتصاد جهانی مانع از سقوط شدید طلا شده است. بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیز روند کوتاه‌مدت مشخصی در بازار طلا قابل مشاهده نیست. با این حال به نظر می‌رسد خریداران هنوز هم نسبت به آینده خوش‌بین هستند. هر اونس طلا در آخرین معاملات روز جمعه 1870 دلار دادوستد شد.
آن روی افت سکه

روز گذشته سکه به قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان رسید تا  قیمت در بازار مسکوکات گرانبها در دومین روز از تعطیلات کرونایی نوسان چندانی نداشته باشد. در این روز بسته بودن بازارهای جهانی سبب شد بازار از جانب متغیر خارجی تغییری را شاهد نباشد و در عوض مهم‌ترین اثر را از کاهش قیمت ارز در بازار موازی خود ببیند.

همین امر سبب شد تا کاهش قیمت سکه در این روز همسو با بهای دلار در بازار آزاد محقق شود و زمینه افت بیشتر این دارایی در کانال 11 میلیون تومان، در صورت مساعد بودن وضعیت بازارهای جهانی در روزهای آتی فراهم شود. با توجه به آنکه افزایش امیدها به مقابله با کرونا توانسته چشم‌انداز صعودی این بازار خارجی را تهدید کند، خوش‌بینانه نخواهد بود اگر تصور کنیم سکه توان تحقق افت بیشتر قیمت را ندارد.


منبع : تجارت نیوز