تاریخ : 17:18 - 1399/09/03
کد خبر : 316421
سرویس خبری : فرهنگی
 

«راز پنهان»، راز دفاع مقدس را فاش می‌کند

«راز پنهان»، راز دفاع مقدس را فاش می‌کند

یک عکاس پیشکسوت دفاع مقدس از انتشار کتاب عکسی با عنوان «راز پنهان» خبر داد. این کتاب دارای ۵۰۰ قطعه عکس دیده نشده از دفاع مقدس است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

علیرضا جلیلی‌فر عکاس پیشکسوت دفاع مقدس درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری خود گفت: ۲۰ هزار فریم عکس دیده‌نشده از دفاع مقدس دارم، اما کسی سراغی از من نمی‌گیرد. یکی از آرزوهایم دیده‌شدن این عکس‌هاست، به همین دلیل تصمیم گرفتم حدود ۵۰۰ قطعه از آن‌ها را در قالب یک کتاب عکس با عنوان «راز پنهان» چاپ کنم.

«راز پنهان»، راز دفاع مقدس را فاش می‌کند 

وی درباره نامگذاری کتاب اظهار داشت: نام کتاب راز پنهان (Hiden Secret) است، چون قصه دفاع مقدس هنوز سربه‌مهر مانده و عکس‌های آن دیده نشده است. این کتاب ۷ فصل خواهد داشت؛ از بمباران شروع و به خانواده شهدا و بسیج ختم می‌شود.  یک بخشی هم دارد که مربوط به رزمندگان گمنامی است که جنگ را اداره کردند و موجب ماندگارشدن نام فرمانده‌ها شدند.

«راز پنهان»، راز دفاع مقدس را فاش می‌کند 

مادر شهید ابراهیم جدیری، عکاس: علیرضا جلیلی فر

 

این عکاس اصفهانی درباره اینکه آیا با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برای چاپ کتابش رایزنی کرده است یا خیر، پاسخ داد: از انجمن ممنون هستم که یک بخشی از عکس‌هایم را اسکن کرده است. بیش از ۱۰ مرتبه از انجمن خواهش کردم که کتابم را چاپ کنند، آن‌ها هم پذیرفته‌اند، اما می‌گویند در نوبت چاپ هستی و باید صبر کنی.

جلیلی‌فر ضمن گلایه از بی‌مهری برخی متولیان امر گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از آرشیو بسیار غنی عکس‌های دفاع مقدس که در اختیار داریم، بهره ببریم و آن را به نسل جوان معرفی کنیم. چقدر در بی‌مهری قرار گرفته‌ایم که هنوز نمی‌دانم رییس انجمن عوض شده و دیگر آقای میرهاشمی رییس نیست.

«راز پنهان»، راز دفاع مقدس را فاش می‌کند 

مادر شهیدان اکبری، عکاس: علیرضا جلیلی فر

 

عضو بسیج هنرمندان درباره اهمیت عکس‌های دفاع مقدس توضیح داد: عکس در حوزه دفاع مقدس چند کاربرد مختلف داشت، یک عکاسی برای استفاده فرماندهان (تیپولوژی منطقه) بود، دیگر ثبت عکس زخمی‌ها با حال وخیم و یکی هم ثبت عکس هنری از رزمندگان خط مقدم.

جلیلی‌فر درباره دیگر فعالیت‌های عکاسانه خود توضیح داد: شخصاً ادامه بحث حوزه دفاع مقدس را در تکریم خانواده‌های شهدا می‌بینم. به همین دلیل، تا امروز از حدود ۲۰۰ خانواده شهدا فیلم مستند و مجموعه عکس مستند تهیه کرده‌ام تا به خودم ثابت شود اینکه گفته می‌شود فرزندان و خانواده شهدا در رفاه هستند و به آن‌ها همه چیز داده‌اند، صحیح نیست. عمده این فعالیت بدون حامی مالی انجام شده و تنها یک‌سوم آن حمایت مالی شده است. اکنون در حال آماده‌سازی آن‌ها هستم.

 

 


منبع : فارس