تاریخ : 09:26 - 1399/09/06
کد خبر : 325116
سرویس خبری : فرهنگی
 

سِر شفیع بودن حضرت معصومه (س) در بهشت / بهشت پاداش زائران حضرت فاطمه معصومه است

سِر شفیع بودن حضرت معصومه (س) در بهشت / بهشت پاداش زائران حضرت فاطمه معصومه است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) در بعد علم آموزی و تلاش برای رشد و تعالی و نیز پرهیز از گناهان نمونه برجسته ای در زندگی ما هستند. رعایت این اصول می تواند مایه رشد هر انسانی باشد.

به گزارش کارگر آنلاین، حضرت معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش علی بن موسی الرضا (ع) در بالاترین رتبه جای دارد. این بانوی بزرگوار در زبان دانشمندان و فقهای شیعه به لقب کریمه اهل بیت (ع) یاد می شود. از میان بانوان اهل بیت (ع) این مقام زیبا تنها به آن حضرت اختصاص یافته است لذا در این خصوص با حجت الاسلام سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود.

 

دلیل برتری حضرت معصومه (س) از دیگر امامزادگان چیست؟

روایات زیادی از امامان معصوم (ع) در خصوص حضرت معصومه (س) نقل شده است به گونه ای که امام جواد (ع) در این خصوص فرموده اند هر کس عمه من در قم را زیارت کند، بهشت پاداش اوست، این امر بیانگر جایگاه والای این بانوی بزرگوار اسلام می باشد؛ ضمن اینکه زیارت ایشان معرفت زیادی برای زوار وی به همراه دارد لذا می توان گفت این امر در مورد امامزادگان دیگر کمتر وجود دارد هرچند در مورد حضرت ابوالفضل عباس (ع) نیز روایاتی مشابه این نقل شده است ولی ایشان از جایگاه و مقام خاص خود برخوردار هست.

 

چه ویژگی هایی حضرت معصومه (س) را فاطمه ثانی کرده است؟

شاید یکی از دلایل اش این باشد که حضرت فاطمه زهرا (س) مدافع ولایت امیرالمومنین (ع) بود و ایشان مصائب و مشکلات زیادی را متحمل شدند ولی از هیچ کوششی دریغ نکردند و با توجه به اینکه حضرت معصومه (س) نیز بعد از هجرت امام رضا (ع) برای دفاع از حریم ولایت به خراسان تصمیم به دیدار برادرشان گرفتند در مسیر هجرت هم مورد حمله مخالفان قرار گرفته و با مسایل و مشکلات زیادی روبرو می شوند و بعد از مدت کوتاهی که وارد قم شده به دلیل مسمومیت دار فانی را وداع می گویند، در واقع هر دوی این بانوی بزرگوار به دلیل دفاع از ولایت به شهادت می رسند، از همین رو از این بانوی بزرگوار به فاطمه ثانی یاد شده است البته در پاره ای از مکاشفات و رویاهایی که بنده زیاد به آنها تکیه نمی کنم از آیت الله مرعشی نجفی نقل شده است که پدرم سید محمود مرعشی نجفی 40 شب در حرم امیرالمومنین (ع) بیتوته نمود که آن حضرت را ببیند، شبی حضرت را دیده بود که به ایشان می فرماید سید محمود چه می خواهی، عرض می کند می خواهم بدانم قبر حضرت فاطمه زهرا (س) کجاست تا آن را زیارت کنم، حضرت فرموده بودند من که نمی توانم برخلاف وصیت آن حضرت قبر او را آشکار کنم، عرض کرد پس من هنگام زیارت چه کنم، حضرت می فرمایند خدا جلال و جبروت حضرت فاطمه (س) را به فاطمه معصومه (س) عنایت فرموده است. هر کس بخواهد زیارت حضرت زهرا (س) را درک کند به زیارت فاطمه معصومه (س) مشرف شود.

 

سِر شفیع بودن حضرت معصومه (س) در بهشت چیست؟

یکی از درهای رحمت خداوند متعال به روی بندگان اش این است که اولیای خداوند نزد پروردگارشان از مقام و جایگاه رفیعی برخوردار هستند که می توانند افراد گنهکار و یا کسانی را که مراتب بالایی در بهشت ندارند را مورد شفاعت قرار دهند تا مرتبه بالاتری پیدا کنند؛ این امر از رحمت های الهی است که اهمیت مقام ولایت را می رساند و از روی دیگر باغ رحمتی برای مومنان می باشد که می توانند از آن بهره مند شوند.

 

حضرت معصومه (س) از لحاظ علمی در چه جایگاه و مقامی قرار داشتند؟

حضرت فاطمه معصومه (س) در بعد علم آموزی و تلاش برای رشد و تعالی و نیز پرهیز از گناهان نمونه برجسته ای در زندگی ما هستند. رعایت این اصول می تواند مایه رشد هر انسانی باشد.

پایان پیام/35


منبع : شبستان