تاریخ : 12:20 - 1399/09/06
کد خبر : 325676
سرویس خبری : حوادث
 

حکم جدید در پرونده جنجالی آرمان و غزاله

حکم جدید در پرونده جنجالی آرمان و غزاله

آرمان که به جرم قتل دختر موردعلاقه‌اش 2ماه پیش در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شده بود، حالا و با حکم دادگاه بعثت، به اتهام اختفای جسد به 3‌ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، پرونده جنجالی آرمان و غزاله از بهمن سال92 به جریان افتاد. غزاله ۱۹ساله روز ۱۲بهمن‌ماه سال۹۲ به طرز عجیبی ناپدید شد و پس از چند روز معلوم شد آرمان، که قصد ازدواج با او را داشت در مفقود شدن او دست داشته است. او که هنگام دستگیری کمتر از ۱۸سال داشت، در بازجویی‌ها به قتل غزاله اعتراف کرد و مدعی شد که روز حادثه، وقتی غزاله به خانه‌شان آمده و به او گفته که نمی‌توانند باهم ازدواج کنند و قصد دارد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، چنان عصبانی شده که با ضربات میله آهنی وی را به قتل رسانده است. پس از جنایت نیز جسد وی را داخل چمدانی گذاشته و در یک سطل زباله رها کرده است.

آرمان اما در ادامه و حتی در جریان 2باری که در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت، اعترافاتش را پس گرفت و گفت که غزاله در جریان یک حادثه جان باخته است. او گفت: من اتهام قتل‌عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکلی باهم نداشتیم. آخرین مرتبه‌ای که او به خانه‌مان آمد، بعد از خداحافظی متوجه شدم در راه‌پله افتاده است. او را داخل خانه آوردم. وضعیت خوبی نداشت و نفس نمی‌کشید. ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم. آن زمان سنم کم بود. حتی به فکرم نرسید که با اورژانس تماس بگیرم. به همین دلیل بدون اینکه متوجه کارهایم باشم، او را داخل چمدان گذاشتم و در سطل زباله‌ای انداختم. آن زمان فقط می‌خواستم او را از خانه مان دور کنم اما بعد پشیمان شدم.

هرچند آرمان اتهام قتل عمدی را قبول نداشت اما در جریان هردو محاکمه که آخرین آن 2ماه پیش بود به قصاص محکوم شد و این در حالی بود که بخشی از پرونده که مربوط به اختفای جسد غزاله بود، در شعبه1154 دادگاه بعثت در حال رسیدگی بود.

پسر جوان با مطرح کردن 3روایت مدعی شده بود که غزاله زنده است. چراکه بعد از رها کردن آن در سطل زباله باید پیدا می‌شد اما جسد غزاله با گذشت 7سال از ماجرا هنوز پیدا نشده است. یکی از دلایلی که آرمان مطرح کرد تمدید دفترچه بیمه غزاله پس از حادثه بود. دومین دلیل مرخصی گرفتن از دانشگاه بعد از حادثه و سوم، بسته شدن فیس‌بوک وی بعد از گذشت 6‌ماه از زمان حادثه بود. او می‌گفت زمانی که غزاله از راه‌پله‌ها افتاده و او را در چمدان گذاشته و رهایش کرده احتمالا او زنده بوده است. وقتی آرمان چنین ادعایی را مطرح کرد تحقیقات در این خصوص از خانواده غزاله آغاز شد. آنها اظهار کردند که وقتی شنیدند دخترشان ناپدید شده و خبری از او نیست راهی دانشگاه شده و مرخصی گرفتند. از سوی دیگر دفترچه بیمه‌اش را هم خودشان تمدید کرده‌اند نه غزاله. در ادامه از پلیس فتا استعلام گرفته شده و دریافتند که چنانچه کاربر تا مدتی در فیس‌بوک فعالیتی نداشته باشد به‌صورت خودکار صفحه کاربر حذف خواهد شد. با رفع ابهامات در پرونده، قاضی شعبه1154 دادگاه بعثت، آرمان را به اتهام اختفای جسد به 3‌ماه و یک روز حبس محکوم کرد.

 


منبع : hadese24