تاریخ : 15:20 - 1399/09/06
کد خبر : 326283
سرویس خبری : حوادث
 

پایان کلاهبرداری صراف قلابی در فضای مجازی

پایان کلاهبرداری صراف قلابی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری کلاهبرداری که خود را در فضای مجازی، صراف معرفی می کرد، خبر داد.

کارگر آنلاین  |  سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره دستگیری این فرد اظهار کرد: مدتی پیش فردی پرونده ای را به پلیس فتا آورد و درباره جزییات آن گفت که قصد داشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ارز را به یکی از کشور های خارجی حواله کند که در فضای مجازی از او کلاهبرداری شده است. 

وی در خصوص جزییات این شکایت گفت: شاکی با جستجو در فضای مجازی با فردی که صرافی آنلاینی را تبلیغ می کرده آشنا شده و از او خواسته که نقل و انتقال مورد نظرش را انجام دهد.

سرهنگ معظمی افزود: پس از مدتی گفت و گوی شاکی و صراف در خصوص چگونگی انتقال ارز، قرار شده که او در مرحله اول یک میلیارد ریال و در مرحله دوم هفتصد میلیون ریال به حساب صراف واریز کند تا وی پس از تبدیل مبلغ به ارز آن را به کشور دیگر حواله کند. به گفته شاکی پس از واریزی وجه فردی که مدعی بوده صراف است دیگر به تماس های او پاسخی نداده است.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و طی بررسی هایی که انجام شد، مشخص شد فردی که ادعا می کرده صراف است کلاهبردار بوده و با ایجاد کانالی در  شبکه های اجتماعی خود را صراف معرفی کرده است. 

سرهنگ گودرزی گفت: با بررسی های سایبری انجام گرفته هویت و مخفیگاه متهم  شناسایی شد و با هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی و کشف سایر جرائم به پلیس فتا انتقال یافت. 


منبع : hadese24