تاریخ : 23:06 - 1399/09/08
کد خبر : 332178
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۹ آذر ۹۹ / احتمال گرانی ارز

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۹ آذر ۹۹ / احتمال گرانی ارز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴۹۵۰ تومان و دلار صرافی ملی ۲۴۷۰۰ تومان بوده است. این دو نرخ به ترتیب ۲۴۷۰۰ و ۲۴۷۵۰ تومان در پایان هفته گذشته بودند. در واقع هرچند قیمت دلار بازار کمی گران شده اما دلار صرافی ملی کمی ارزان شده است.

پیش‌بینی ارزانی در بازار موازی ارز یعنی بازار طلا، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی ماندن روند قیمت دلار هستند اما با این حال ترور عصر روز جمعه یک نااطمینانی سیاسی برای این بازار به وجود آورده است.

علاوه بر این، دستور رئیس جمهور برای تامین پول واکسن کرونا نیز ممکن است یک سیگنال صعودی برای قیمت ارز باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری گفته است: به بانک مرکزی دستور دادم از هرکجا می‌شود پول مورد نیاز وزارت بهداشت را تامین کند تا برای خرید واکسن کرونا مشکلی نداشته باشیم.

همچنین توقف صدور ویزای امارات برای ایرانیان نیز تهدید جدید برای بازار ارز می‌تواند محسوب شود. روزنامه اعتماد گزارش داده، خبرگزاری رویترز به تازگی مدعی شده که صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی توسط دولت امارات متحده عربی متوقف شده و از این پس رسیدگی به درخواست‌های جدید ویزای کار و گردشگری برای اتباع این ۱۳ کشور که خارج از امارات هستند، تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

بنابراین روند بازار ارز یک روند نزولی به مانند گذشته به نظر نمی‌رسد. خصوصا اینکه قیمت دلار نیمایی امروز حتی گران‌تر از بازار اعلام شده است. بهای ارز در سامانه نیما امروز هشتم آذر ماه 25971 تومان اعلام شده که از نرخ بازار حدود هزار تومان گران‌تر است.

 


منبع : تجارت نیوز