تاریخ : 12:20 - 1399/09/10
کد خبر : 337066
سرویس خبری : حوادث
 

12 ساعت جستجو برای نجات گمشدگان بلقیس

12 ساعت جستجو برای نجات گمشدگان بلقیس

سه کوهنورد اهل استان‌های گلستان و زنجان که قصد صعود به کوه سه‌هزار و ۳۵۰ متری بلقیس شهرستان تکاب را داشتند، در ارتفاعات این کوه مفقود شدند. امدادگران هلال‌احمر در یک عملیات سخت و نفسگیر گمشدگان بلقیس را نجات دادند.

به گزارش کارگر آنلاین، این کوهنوردان عصر پنجشنبه با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس شهرستان تکاب صعود کردند. ۳ کوهنورد در ادامه  مسیر گرفتار کولاک شدند. راه ارتباطی آنها قطع شد و گم شدند.

۱۲ ساعت عملیات

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: «دو تیم شامل تیم امدادونجات کوهستان هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقودشدن این کوهنوردها وارد عمل شدند. عملیات جست‌و‌جو‌ از ساعت ٨ صبح روز شنبه برای یافتن این کوهنوردان آغاز شد.»

تیم‌های امدادونجات کوهستان برای یافتن این کوهنوردها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند. مسیری سخت و صعب‌العبور. شامگاه شنبه بود که نجاتگران این سه کوهنورد را پیدا کردند.

خطر صعود‌های زمستانی

جعفرزاده در ادامه گفت: «صعودهای زمستانی در شرایط جوی نامناسب خطرآفرین است. همچنین هماهنگ‌نکردن‌ با واحد امدادونجات هلال‌احمر و  هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی عامل اصلی مفقودی کوهنوردان است.»

کوه بلقیس با سه‌هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود. تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا دارد.


منبع : hadese24