تاریخ : 08:26 - 1399/09/11
کد خبر : 339313
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

تبدیل وضع ۳۸ شهرستان از قرمز به نارنجی از روز چهارشنبه

تبدیل وضع ۳۸ شهرستان از قرمز به نارنجی از روز چهارشنبه

­سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: از روز چهارشنبه، وضع ۳۸ شهرستان قرمز کرونایی به نارنجی تغییر می‌کند و محدودیت‌ها در آن‌ها به صورت مناطق نارنجی اجرا خواهد شد.

به گزارش کارگر آنلاین،  دکتر "علیرضا رئیسی" در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه محدودیت سراسری از یکم آذر ماه شروع شد، گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت مردمی میزان پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسید.
او افزود: در یکم آذر صدو شصت شهر در وضع قرمز (هشدار سه) قرار داشتند و اکنون ۳۸ شهر قرمز هستند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: متاسفانه در ۲۳ شهرستان با رعایت نکردن صحیح پروتکل‌های بهداشتی شاهد صعود ابتلا به ویروس کرونا هستیم.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: همه‌ی محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجرا است مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع رسانی شود.
رئیسی با بیان اینکه سیر نزولی ورود به بیمارستان‌ها را شاهد هستیم، گفت: چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است به وضع قبل بازگردیم.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا به ساکنان استان‌های جنوبی کشور درباره شیوع دوباره کرونا با سرد شدن هوا و ادامه دورهمی‌های خانوادگی هشدار داد و گفت: چنانچه تردد‌های غیر ضرور و دورهمی‌ها افزوده شود وضع کرونایی کشور بهبود نخواهد یافت.
وی با ذکر ۳۸ شهر کشور اعلام کرد که این تعداد شهر‌ها از روز چهارشنبه وضع هشدار از قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ محدودیت دارند.
او گفت: تا زمان تصمیم گیری صبح شنبه هفته بعد محدودیت‌های کرونایی در تهران ادامه خواهد داشت و تا زمانی که اطلاع رسانی جدیدی صورت پذیرد، اعمال می‌شود.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما