تاریخ : 11:41 - 1399/09/11
کد خبر : 340219
سرویس خبری : حوادث
 

مرگ آیلار 8 ساله خودکشی یا قتل؟ / دوست 12 ساله او اعتراف کرده است

مرگ آیلار 8 ساله خودکشی یا قتل؟ / دوست 12 ساله او اعتراف کرده است

چند روز پس از مرگ هولناک آیلار، دختر 8ساله بندرعباسی در پشت بام خانه‌شان، تحقیق از دوست 12ساله او نشان می‌دهد که هردوی آنها قصد خودکشی داشته‌اند و آیلار قربانی بازی مرگباری شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، نام آیلار، دختر 8ساله بندرعباسی، از هفته گذشته سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که اعلام شد او به طرز عجیبی در پشت بام خانه‌شان جان خود را از دست داده است. با اینکه آثار کبودی دور گلوی او به چشم می‌خورد و در نگاه اول به‌نظر می‌رسید خودکشی کرده است اما گمانه‌زنی‌هایی درخصوص قتل او به گوش رسید و حتی برخی از شایعه‌ها از دخالت یکی از نزدیکان او در مرگ آیلار حکایت داشت که خیلی زود تکذیب شد.

شب حادثه

28آبان‌ماه که این حادثه اتفاق افتاد، آیلار به همراه دوست 12ساله‌اش یکتا که در همان ساختمان و در همسایگی آنها زندگی می‌کند برای بازی به پشت بام رفته بودند. خانه یکتا در طبقه همکف بود و آیلار و پدر و مادرش در طبقه اول زندگی می‌کردند و مستأجری هم در طبقه دوم بود. معمولا کودکان بندری به‌دلیل گرمای هوا روزها استراحت می‌کنند و شب‌ها که هوا کمی خنک‌تر است بازی می‌کنند. آن شب هم آیلار و یکتا گفتند به پشت‌بام می‌روند تا بازی کنند. با اینکه پدر و مادر آیلار مخالف رفتن دخترشان به پشت بام بودند، وقتی او اصرار کرد موافقت کردند اما دیگر سراغی از دخترشان نگرفتند، تا اینکه صبح روز بعد پدر دختربچه که متوجه شده بود او هنوز به خانه برنگشته به پشت بام رفت و با پیکر بی‌جان او روبه‌رو شد. مرد که هنوز باور نداشت دخترش جان باخته او را به بیمارستان منتقل کرد اما تلاشش فایده‌ای نداشت و به او گفته شد که دختربچه چند ساعتی از مرگش می‌گذرد. پدر او که صبح روز بعد به کلانتری17 بندرعباس رفته بود گفت: دخترم شب گذشته با دختر همسایه برای بازی به پشت بام منزل رفت و وقتی صبح از خواب بیدار شدم دیدم در خانه نیست. سراسیمه به پشت بام رفتم و دیدم که او با طناب خودش را حلق‌آویز کرده است.

قتل یا خودکشی؟

به‌دنبال وقوع این حادثه تلخ تحقیقات پلیس برای روشن‌شدن علت اصلی مرگ آیلار آغاز شد. هنوز به‌درستی معلوم نبود که دختربچه با این سن کم دست به‌ خودکشی زده یا اینکه قربانی یک جنایت شده است. حتی شایعه‌ای درخصوص وقوع یک قتل خانوادگی همه‌جا پیچید؛ اما خیلی زود از سوی پلیس تکذیب شد. سرهنگ کرمی، رئیس‌پلیس آگاهی استان هرمزگان در این‌باره گفت: هم‌اکنون پدر و مادر کودک، هردو به‌عنوان شاکی پرونده پیگیر ماجرا هستند. پدر و مادر هردو اعلام کرده‌اند که آیلار برای بازی با دختر همسایه به پشت‌بام رفته بود. با این حال تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انگشت اتهام به سوی دختر 12ساله

حالا با گذشت بیش از 2هفته از مرگ آیلار پلیس به جزئیات تازه‌تری از آنچه نیمه‌شب 28آبان‌ماه رخ داده دست پیدا کرده است. اطلاعاتی که نشان می‌دهد آیلار و یکتا هردو قصد خودکشی داشته‌اند. سردار غلامرضا جعفری، درباره تازه‌ترین یافته‌های پلیس گفت: این پرونده با گزارش مردمی به کلانتری17 بندرعباس درخصوص حلق‌آویز شدن کودکی در پشت بام خانه و انتقال او به بیمارستان آغاز شد. با حضور همکارانم در بیمارستان پدر دختربچه به آنها گفت دخترش با طناب در پشت بام خودش را حلق‌آویز کرده است.

وی در ادامه گفت: بلافاصله گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی متشکل از کارشناسان بررسی صحنه و رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی خود را به محل حادثه رساندند و به تحقیق در این‌باره پرداختند و در این میان به دختر 12ساله همسایه که با آیلار دوست بود مظنون شدند. هرچند او ابتدا می‌گفت همراه آیلار نبوده اما در ادامه گفت که شب حادثه با او در پشت بام بوده است. او گفت که شب حادثه برای بازی به بالای پشت بام رفتیم و با توجه اختلافات شدید خانوادگی و از آنجا که تحت‌تأثیر خودکشی یکی از دوستانمان بودیم تصمیم گرفتیم خودکشی کنیم. اول من خودم را حلق آویز کردم اما تحمل نکردم و خودم را نجات دادم و در ادامه دوستم خودش طناب را دور گردنش پیچید و من هم دو دور طناب دورگردنش پیچیدم و طناب را به سمت بالا کشیدم تا بی‌حال شد که با دیدن وضعیت او ترسیدم و برای به نجاتش تلاش کردم اما نتوانستم طناب را از گردنش باز کنم و از ترس به خانه مان رفتم.

سردار جعفری در ادامه گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده با حضور مقام قضایی، نماینده پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی بازسازی صحنه انجام و با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شد. همچنین به‌دلیل وضعیت روحی و جسمانی دختر 12ساله و سن کم او، وی هم‌اکنون در بهزیستی بندرعباس نگهداری می‌شود.


منبع : hadese24