تاریخ : 11:43 - 1399/09/11
کد خبر : 340231
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خساپا کی بازگشایی می شود؟

خساپا کی بازگشایی می شود؟

خساپا با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد. این نماد کی بازگشایی می شود؟

امروز شاخص کل در ابتدا کار خود را از بازه منفی آغاز کرد اما با گذشت نیم ساعت از بازار دوباره به مدار مثبت و روند صعودی خود بازگشت.
 
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از نبض بورس، اوضاع مساعد این روزهای بازار سرمایه باعث شده است تا برخی از نمادها به دلیل تغییرات قیمت 50 درصدی متوقف شوند. یکی از نمادهایی که امروز به دلیل مذکور متوقف شد، نماد خساپا بود. مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار طی اطلاعیه ای اعلام کرد:
 
به اطلاع فعالین محترم بازار می رساند؛ نماد معاملاتی شرکت سایپا (خساپا۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد. لذا خواهشمند است فعالین محترم دارای دسترسی به سامانه تدان در صورت وجود هرگونه ابهام ویا سوال، نقطه نظرات خود را حداکثر تا پایان روز جاری در تارنمای مذکور به نشانی tedan.ir جهت بررسی و پاسخگویی توسط ناشر ثبت نمایند.
 
خساپا کی بازگشایی می شود؟
 
طبق قوانین بازار سرمایه اگر طی ۱۵ روز کاری متوالی، قیمت پایانی یک سهم بیش از ۵۰ درصد نوسان در جهت مثبت یا منفی داشته باشد معاملات سهم متوقف خواهد شد و در این حالت شرکت ملزم به برگزاری یک کنفرانس اطلاع رسانی از طریق سایت کدال است. در صورت اطلاع رسانی شفاف نماد سهم حداکثر ۲ روز کاری بعد از توقف با محدودیت دامنه نوسان کشف قیمت و بازگشایی می‌شود. همچنین در صورت بسته شدن نماد به شرح فوق، معاملات کلیه اوراق بهادار مرتبط با آن نماد (حق تقدم سهام و اوراق مشتقه) نیز متوقف می‌شود.
 
بنابراین احتمالا نماد خساپا تا روز یکشنبه هفته آینده بسته باشد و از روز یکشنبه مورخه 16 آذر ماه 99 معاملات خود را از سر بگیرد.