تاریخ : 12:56 - 1399/09/11
کد خبر : 340595
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

"الکل" با پوستِ دست چه می‌کند؟

"الکل" با پوستِ دست چه می‌کند؟

یک متخصص پوست و مو معتقد است، استفاده بیش از حد از الکل می تواند موجب تشدید خشکی پوست و بروز اگزما شود.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر الیاس سلیمی با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با کرونا شست و شوی مرتب دست هاست، گفت: زمانی که افراد در محیط های عمومی و بیرون از منزل حضور و فعالیت دارند، به دلیل آلودگی سطوح مختلف، امکان آلودگی دست ها با ویروس کرونا وجود دارد.

وی تصریح کرد: تماس دست آلوده با صورت می تواند موجب انتقال بیماری کرونا شود، بنابراین توصیه می شود افراد بصورت مرتب شست و شوی دست ها با آب و صابون را داشته باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: گاها در محیط بیرون امکان دسترسی به آب و صابون مهیا نیست و در این مواقع افراد از الکل برای ضدعفونی کردن دست ها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده زیاد از الکل می تواند برای پوست زیان آور باشد، گفت: استفاده زیاد از الکل می تواند خشکی پوست را تشدید کرده و پوست را حساس کند.

سلیمی تصریح کرد: همچنین استفاده زیاد از این فرآورده می تواند موجب بروز اگزما روی پوست شود، بنابراین توصیه می شود افراد در استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن پوست دست زیاده روی نکنند و حتما هربار بعد از استفاده از نرم کننده استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو افزود: توصیه اول استفاده از آب و صابون است و در صورت فراهم نبودن این دو استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن دست ها توصیه می شود.

سلیمی افزود: در خصوص استفاده از آب و صابون هم زیاده روی توصیه نمی شود و افراد بعد از هربار شست و شوی دست ها بهتر است از کرم های نرم کننده استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص اینکه استفاده از دستکش می تواند موجب محافظت پوست دست شود، گفت: هر دستکشی توصیه نمی شود، بویژه دستکش های نایلونی، چرا که نه تنها اثر محافظتی نداشته بلکه محیط دست عرق کرده و مرطوب می شود و این امر برای پوست آسیب رسان تر است.


منبع : اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز