تاریخ : 18:50 - 1399/09/11
کد خبر : 341820
سرویس خبری : حوادث
 

مرگ کارگر 22 ساله هنگام کار در چاه

مرگ کارگر 22 ساله هنگام کار در چاه

بی توجهی به اصول ایمنی، مرگ کارگر ساختمانی را در هنگام کار در چاه به همراه داشت.

ساعت 11:58 ظهر روز گذشته در پی تماس کارگران ساختمانی با سامانه آتش نشانی تهران مبنی برگیر کردن فرد در قسمت بالای چاه بین بالابر، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 111 و گروه امداد و نجات 7 را به محل حادثه در بزرگراه شهید لشگری، خیابان جلال، خیابان نخ زرین اعزام کرد.

به گفته علیرضا غفوری افسر آماده منطقه یک عملیات که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی های اولیه مشاهده شد بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از بالابر جهت حفاری در چاه، فرد هدایت کننده بالابر که مردی 22 ساله تبعه تاجیکستان بود از ناحیه دست و قسمتی از بدن مصدوم شده و بین دستگاه و سیم بکسل ها گرفتار شده بود.

وی افزود: پس از بررسی عوامل اورژانس، مرگ کارگر ساختمانی تایید و در پی این حادثه کارگری که در قسمت پایین چاه مشغول حفاری بود به علت از کار افتادن بالابر داخل چاه گیر کرده بود.

 

غفوری تصریح کرد: آتش نشانان پس از مجهز شدن به البسه نجات و بر پایی کارگاه، کارگری را که در عمق 40 متری در حال حفاری بود را صحیح و سالم از درون چاه به بیرون هدایت کردند.

وی افزود:آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه مشغول رها سازی شخص فوت شده از بالابر شدند و در یک عملیات دقیق موفق شدند، کارگر را از بالابر جدا کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

گفتنی است: آتش نشانان پس از ارائه تذکرات ایمنی به مسوول کارگاه و تحویل محل به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

 


منبع : hadese24