تاریخ : 07:09 - 1399/09/12
کد خبر : 342501
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

حواشی انتصابات در آپکو ایران خودرو/از لغو حکم تا شادی یک خبرنگار

حواشی انتصابات در آپکو ایران خودرو/از لغو حکم تا شادی یک خبرنگار

چند روز پیش بعد از فرازونشیب های فراوان بالاخره مدیرعامل جدید شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو) مشخص شد. فرشاد مقیمی طی حکمی حسن جلینی را به عنوان مدیرعامل به جای کیوان وزیری معرفی کرد.

کارگر آنلاین | چند روز پیش بعد از فرازونشیب های فراوان بالاخره مدیرعامل جدید شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو) مشخص شد. فرشاد مقیمی طی حکمی حسن جلینی را به عنوان مدیرعامل به جای کیوان وزیری معرفی کرد. با توجه به روحیات مدیرعامل ایران خودرو، فرض بر این است که در این انتصاب پارامترهای تخصص گرایی و شایسته سالاری رعایت شده است. ولی بررسی سوابق حسن جلینی چندان مرتبط با این انتصاب به نظر نمی رسد. چرا که حسن جلینی با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی، بیش از آنکه یک متخصص در حوزه خودرو شناخته شود، فردی رسانه ای، خبرنگار و متخصص در حوزه روابط عمومی است. 
 
بررسی سوابق وی به خوبی موید این موضوع است؛ مدیر دفتر مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آفرینش وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی؛ مدیر اداری شرکت خدمات بازرگانی مس سرچشمه؛ دبیری سرویس ورزشی، اقتصادی و سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مدیر تشریفات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مدیریت کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران؛ مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا؛ عضو موظف هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در شرکت محورسازان ایران خودرو؛ عضو موظف هیات مدیره و قائم مقام توسعه بازار شرکت کارگزاری بیمه ایران خودرو از جمله سوابق وی می باشد که در رسانه ها منتشر شده است.
 
این سوابق به روشنی نشان از مسیر رشد شگفت انگیز جلینی در خودروسازی است چرا که وی از مدیریت روابط عمومی هم اکنون بر مسند مدیرعاملی یک شرکت تخصصی نشسته است. هرچند که برخی رفاقت و همشهری بودن وی با محسن صالحی نیا(رئیس ایدرو) را یکی از عوامل اثرگذار بر این رشد می دانند ولی وی در گفتگو با خط بازار این موضوع را تکذیب کرد و معتقد است روند رشد او ناشی از توانمندی و شایستگی وی می باشد. در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا همه نیروهای شاغل در ایران خودرو که سال ها تجربه کاری در بخش های تخصصی و خدماتی را دارند، امکان چنین رشدی برای شان فراهم است و یا حسن جلینی تافته جدا بافته است؟اساسا انتصابات در ایران خودرو دلی است یا رابطه ای و یا اصولی؟
 
لازم به ذکر است حواشی آپکو صرفا به همین موضوع ختم نمی شود. هرچند که در اواسط آبان ماه اشکان فربد به عنوان عضو هیئت مدیره موظف در شرکت آپکو منصوب شد، ولی مشخص نگردید که وی در این شرکت مشغول به کار شده و یا فرد دیگری جایگزین گردیده است؟ اگر این حکم لغو گردیده علت چه بوده است؟
 
منبع: خط بازار