تاریخ : 15:00 - 1399/09/12
کد خبر : 344444
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری جویندگان گنج در خداآفرین

دستگیری جویندگان گنج در خداآفرین

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از دستگیری چهار عامل حفاری غیر مجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان خداآفرین در خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، سرهنگ کاظم داداشی با تاکید به لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در جوامع، گفت: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی بوده و لازم است تمام آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره کل میراث فرهنگی استان باشند.


وی در ادامه ضمن قدردانی از نیروهای هنگ مرزی و نیروی انتظامی شهرستان خداآفرین، افزود: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز و استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف اموال تاریخی، فرهنگی در اراضی مابین روستای قزل یول و بایدق شهرستان خداآفرین طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان با حضور در محل مورد نظر عاملان این حفاری را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: طی این عملیات چهار عامل حفاری غیرمجاز که اقدام به حفاری برای کشف اموال تاریخی کرده بودند دستگیر و ابزار آلات مورد استفاده ضبط شد.

وی گفت: افراد خاطی به همراه دستگاه فلزیاب و سایر ابزارآلات ضبط شده به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، وی گفت: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اطلاع دهند.


منبع : hadese24