تاریخ : 17:20 - 1399/09/12
کد خبر : 345029
سرویس خبری : حوادث
 

اعتماد دختر جوان به دوست تلگرامی دردسرساز شد

اعتماد دختر جوان به دوست تلگرامی دردسرساز شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پسر ۲۱ ساله‌ای که با تهدید دختر نوجوان به اخاذی از وی اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار کرد: چندی پیش فردی با در دست داشتن شکوائیه و مراجعه به پلیس فتا خواستار پیگیری موضوع اخاذی از دختر ۱۶ ساله خود در فضای مجازی ‌شد.

وی اضافه کرد: بررسی کارشناسان فتا و اظهار شاکیان حاکی از این بود که دختر نوجوان در شبکه اجتماعی تلگرام با فرد ناشناس آشنا شده و رد و بدل شدن پیاپی پیام بین آنها زمینه دوستی را ایجاد می کند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم پس از ابراز علاقه و دوستی به دختر جوان از وی درخواست تصاویر شخصی کرده و شاکیه نیز به علت اعتماد نابجا عکس‌های شخصی خود را در اختیار این جوان قرار می‌دهد.

سرهنگ سرخوش افزود: متهم پس از گذشت مدتی شروع به تهدید و اخاذی از این دختر جوان کرده و عنوان می‌کند در صورت تامین نکردن رقم درخواستی تصاویر وی را به عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر می‌کند.

وی اظهار کرد: دختر نوجوان از روی سادگی تن به خواسته این جوان داده و ۲ میلیون تومان به حساب او واریز کرد اما مادر او متوجه این موضوع شده و پس از پیگیری در جریان تهدید به اخاذی قرار می‌گیرد.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پس از شکایت والدین این دختر و به جریان افتادن پرونده، پسر جوان که به اخاذی از این دختر ۱۶ ساله اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و تصاویر شخصی و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.


منبع : hadese24