تاریخ : 18:45 - 1399/09/12
کد خبر : 345238
سرویس خبری : حوادث
 

نجات 30 نفر از میان دود و آتش در خیابان ولیعصر

نجات 30 نفر از میان دود و آتش در خیابان ولیعصر

30 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در منطقه غرب تهران که بر اثر آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در داخل پارکینگ ساختمان در میان دود و آتش بدام افتاده بودند با کمک آتش نشانان نجات پیدا کردند.

به گزارش کارگر آنلاین، وقوع این آتش سوزی ساعت 13:02 دقیقه روز گذشته توسط نگهبان مجتمع به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 44، 109 وگروه امداد و نجات 8 این سازمان به همراه خودرهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در منطقه وردآورد، خیابان ولیعصر جنوبی اعزام شدند.

حمید اکبری فرمانده آتش نشانان اعزامی در این خصوص گفت: یک دستگاه خودرو سواری پراید درداخل پارکینگ طبقه منفی یک مجتمع مسکونی 6 طبقه 30 واحدی متوقف بود که به علت نامعلومی از قسمت موتورآن آتش گرفت و لحظاتی بعد کاملا شعله ورشد.

وی اضافه کرد: هر لحظه احتمال داشت شعله های آتشی که از خودرو پراید بلند می شد به دیگر خودروها و قسمت های دیگر پارکینگ سرایت کند و همچنین دود بسیار زیاد به همراه حرارت شدید از طریق راه پله ها درحال نفوذ به طبقات فوقانی مجتمع مسکونی بود.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات و البسه کامل حفاظت فردی با رعایت کامل اصول ایمنی در میان دود و آتش وارد پارکینگ ساختمان شده و با استفاده از چندین دستگاه خاموش کننده دستی و یک رشته لوله آبدهی به سرعت به مقابله با آتش خودرو پرداختند و توانستند شعله های سرکش آتش را در کوتاهترین زمان ممکن خاموش کنند.

وی ادامه داد: همزمان دو گروه دیگر از آتش نشانان عملیات جستجوی محبوسین را در طبقات انجام داده و تعداد 30 نفر از ساکنان را که در میان دود و محصولات آتش قرار گرفته و در واحدهای مسکونی خود در طبقات بدام افتاده بودند را صحیح و سالم از مجتمع مسکونی بیرون آورده و به محل امن منتقل کردند و همچنین در ادامه این عملیات دو نفر زن 58 و 45 ساله را که دچار دود گرفتگی و تنگی نفس شده بودند را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

اکبری با اعلام این که این حادثه خسارت مالی نیز بر جای گذاشت، در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی پس از مهار شعله های آتش و ایمن سازی کامل محل، دود های حاصله از این آتش سوزی را به وسیله فن های قوی به بیرون تخلیه کرده و همچنین توصیه های ایمنی لازم را به مدیر و ساکنان مجتمع مسکونی گوشزد کردند.

این فرمانده آتش نشانی در خاتمه در مورد دلایل بروز این حادثه اعلام کرد: با خاموش شدن آتش سوزی، کارشناسان آتش نشانی منطقه برای یافتن علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده به تحقیق و بررسی آن پرداختند.

 


منبع : hadese24