تاریخ : 14:47 - 1399/09/14
کد خبر : 348987
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ثبت‌نام مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان آغاز شد

ثبت‌نام مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان آغاز شد

کارفرمایان و تمامی فعالان بخش خصوصی با به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی از مشوق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲سال بهره مند می شوند.

بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی، در صورتی که کارفرما نیروی کار جدید را از میان دانش آموختگان جذب کند از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال بهره‌مند خواهد شد.

 طرح مشوق بیمه کارفرمایی با هدف تحرک بخشی به بازار کار، حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا و ترغیب کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح و ابلاغ شده است.

بر اساس این طرح  تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال، کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

 کارفرمایانی که دانش آموختگان دانشگاهی دارای گواهی دوره کارورزی را جذب کنند در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده 71قانون برنامه ششم توسعه به مدت 2سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

مشوق بیمه ای وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری ( درمجموع به میزان 23درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار ) است که ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود.

 شرایط کارفرمایان برای استفاده از این طرح  ثبت نام در سامانه  مشوق بیمه‌ای به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir ، دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی است.

 


منبع : تسنیم