تاریخ : 15:55 - 1399/09/15
کد خبر : 351846
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری تاجر بین المللی در واتس آپ

کلاهبرداری تاجر بین المللی در واتس آپ

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی خود را تاجر بین المللی معرفی کرده و از این طریق کلاهبرداری می کرد.

به گزارش کارگر انلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز شنبه در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن یک مرجوعه قضایی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که فردی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی واتساپ مبلغ  750 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: شاکی در اظهاراتش بیان داشت درفضای مجازی با شخصی که خود را از تاجران مشهور معرفی کرده بود آشنا شده و باتوجه به اعتماد نابجا به فرد مذکور در خصوص خرید و فروش کفش بصورت عمده و تجارت بین المللی، با یکدیگر توافق کردند که مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد به حسابی که از سمت متهم اعلام شده واریز کند اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی وی دریافت نکرده است.

ومعظمی گودرزی گفت: با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا ردپای کلاهبردار در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن کشف تجهیزات الکترونیکی از وی،  طی هماهنگی با مراجع قضایی در یکی از شهرهای حاشیه تهران دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف فرد دستگیرشده به جرائم سایبری خود گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا و با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده به‌دست ‌آمد، متهم به کلاهبرداری با جعل عنوان تاجر بین المللی اعتراف کرد و اظهار داشت با این روش از افراد زیادی سرقت کرده است.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: نسبت به ارائه یا دریافت کالا یا خدمات از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از دریافت کالا یا دریافت وجه از پرداخت مبلغ بیعانه یا ارایه خدمت خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک می توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir  موارد را گزارش کنند.


منبع : hadese24