تاریخ : 15:16 - 1399/09/20
کد خبر : 367490
سرویس خبری : حوادث
 

نجات نوجوان 15 ساله از چنگال آدم ربایان مخوف

نجات نوجوان 15 ساله از چنگال آدم ربایان مخوف

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر، نوجوان 15 ساله در کمتر از 10 ساعت از چنگال آدم ربایان آزاد و عامل اصلی آدم ربایی دستگیر شد.

احمد طاهری امروز  زاهدان اظهار کرد: ساعت 17 پانزدهم آذر ماه سال جاری در پی گزارش یک فقره گروگانگیری در یکی از روستاهای شهرستان نیکشهر، بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد سرنشینان یک دستگاه سواری پراید با پلاک مخدوش نوجوانی 15 ساله را که به صورت پیاده به سمت منزلش در حرکت بوده، با تهدید سلاح سرد و به زور سوار خودرو ی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "نیکشهر" با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات گسترده ای را آغاز و با استفاده از شیوه های نوین پلیسی به اطلاعاتی مبنی بر محل انتقال این نوجوان دست یافتند.

 طاهری عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته در کمتر از 10 ساعت از گروگانگیری محل نگهداری گروگان در کوهستان های اطراف یکی از روستاهای شهرستان نیکشهر شناسایی شد.

 این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با حضور تیم عملیات وبژه پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر در محل،  آدم ربایان که به محض مشاهده ماموران عرصه را بر خود تنگ دیدند با رها کردن گروگان و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

 وی بیان داشت: در ادامه ماجرا با به دست آمدن سرنخ های بیشتر تحقیقات پلیس ادامه یافت تا اینکه محل اختفای سرگرده  گروگان گیران که طراح اصلی آدم ربایی بود شناسایی و ماموران پلیس آگاهی او را طی یک عملیات هماهنگ و منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ربودن این نوجوان به دلیل اختلافات مالی با پدرش، با همدستی 2 نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کرد.

طاهری با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر همدستان این متهم همچنان ادامه دارد، تأکید کرد:پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم، امنیت شهروندان را برهم زنند و در صورت هر گونه اقدام غیر قانونی با هنجار شکنان برخورد قاطع خواهد شد.


منبع : hadese24