تاریخ : 18:18 - 1399/09/26
کد خبر : 386852
سرویس خبری : گوناگون
 

تلگرام وصل شد/ چه کسی تلگرام را قطع کرد؟

تلگرام وصل شد/ چه کسی تلگرام را قطع کرد؟

تلگرام امروز برای ساعتی از دسترس بسیاری از کاربران در سطح جهانی خارج شد ولی به نظر می‌رسد این مشکل اکنون حل شده باشد.

 امروز برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله در توئیتر از اختلال‌های شدید در تلگرام خبر دادند. این مشکل البته تا حدودی برطرف شده است. به نظر می‌رسد مشکل به سرورهای خود این پیام‌رسان مربوط می‌شود.

اکانت رسمی تلگرام نیز توئیت کرد که برخی از کاربران اکثرا در آسیا و اروپا با مشکل اتصال روبرو شدند.

سایت جماران در این مورد نوشت: «در روزهای اخیر سرویس‌های گوگل هم دچار مشکل شده بودند و حال به نظر می‌رسد که نوبت به تلگرام رسیده است. البته اختلال در تلگرام موضوع تازه‌ای نیست.»

اختلال در تلگرام در سطح جهانی رخ داد و به نظر می‌رسد اکنون مشکل حل شده باشد.

حملات DDoS به درگاه زرین‌پال
به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر، کاربران درگاه پرداخت زرین‌پال با اختلال‌هایی در استفاده از این درگاه مواجه شدند. صفحه رسمی زرین‌پال در توئیتر دلیل مشکلات رخ داده را حملات شدید DDoS اعلام کرد و خبر از رفع آنها داد.

علی امیری، هم‌بنیان‌گذار زرین‌پال نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر با تایید وجود این اختلال، نوشته است که منبع حملات مشخص نیست اما با توجه به صحبت‌‌هایی که او و برادرش در چند روز گذشته در مورد سایت‌های قمار و شرط‌بندی داشتند احتمال دارد که حمله از سمت آنها باشد؛ به ویژه اینکه حجم پولی که بابت اینکار خرج شده است نیز نشان می‌دهد کار افراد عادی نیست.

حملات DDOS به معنی ایجاد ترافیک غیرواقعی روی یک سایت است که فشار زیادی را بر منابع سرور وارد می‌کند و در نتیجه سرور و سایت از کار می‌افتند.

دیوار و شیپور؛ اصلی‌ترین پلتفرم‌های ثبت آگهی املاک
پیوست نوشته است که بر اساس گزارش ملک‌رادار، موتور جست‌وجوی ملکی، دیوار و شیپور اصلی‌ترین پلتفرم‌های ثبت آگهی املاک هستند.

این گزارش نشان می‌دهد در فصل تابستان سایت‌های دیوار و شیپور در مجموع ۹۹ درصد آگهی‌های ملکی را منتشر کرده‌اند. سایت دیوار بیشترین سهم از آگهی‌های ملکی را در اختیار دارد و پس از آن سایت شیپور قرار گرفته است.

 


منبع : تجارت نیوز