تاریخ : 07:33 - 1399/10/06
کد خبر : 413095
سرویس خبری : ورزشی
 

نقش رئیس فدراسیون در کرسی‌های جهانی تیراندازی چقدر بود؟

نقش رئیس فدراسیون در کرسی‌های جهانی تیراندازی چقدر بود؟

ایران در فدراسیون جهانی تیراندازی صاحب چند کرسی شده اما این سوال وجود دارد رئیس فدراسیون چقدر در آن نقش داشته است؟

کارگرآنلاین|بعد از نامزدی ۴ ایرانی در کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی، در نهایت اسامی ایرانی‌های دارای کرسی اعلام شد که ۳ نامزد معرفی شده توانستند این کرسی‌ها را کسب کنند.


نکته عجیب ماجرا این بود که سایت فدراسیون در خبر خود اعلام کرد با رایزنی‌های علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، این فدراسیون موفق شد علاوه بر ۲ کرسی قبلی، در فدراسیون جهانی ۲ کرسی جدید نیز کسب کند.

ندا نوذری در کمیته پزشکی و دوپینگ ابقاء شد. الهام هاشمی در کمیته مربیان و حامد جلال زاده در کمیته پایداری محیط زیست پس از رای گیری به مدت دوسال به عضویت کمیته‌ها در آمدند اما ماجرا از این قرار است که نوذری پیش از این سابقه عضویت در کمیته پایداری محیط زیست را داشته و بعد از آن در کمیته پزشکی فعالیت کرده که حالا حامد جلال‌زاده کارمند فدراسیون برای پست کمیته پایداری محیط زیست معرفی شده است.

ناصر رسولی سخنگوی فدراسیون هم رای لازم را کسب نکرد و نتوانست کرسی کمیته قوانین و اساسنامه را به دست آورد. جز الهام هاشمی و ندا نوذری که چهره‌های شناخته شده در فدراسیون جهانی هستند، ۲ کاندیدای دیگر سابقه تیراندازی ندارند و مشخص نیست معرفی آنها چه کمکی در پیشرفت تیراندازی خواهد داشت.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ رئیسی که با سرمربی تیم ملی دچار مشکل شده و با ورود کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آن هم بعد از چند جلسه، با حضور هاشمی در کنار تیم ملی کنار آمده، چطور می‌تواند نقشی در رایزنی او برای کسب کرسی در فدراسیون جهانی داشته باشد؟ آیا غیر از این است که الهام هاشمی فرد شناخته شده‌ای در تیراندازی جهان است و سابقه هدایت کشور دیگری دارد که البته با پیشنهادات دیگری هم روبه‌رو بود؟

نکته دیگر اینکه هاشمی و نوذری در کنفدراسیون آسیا هم کرسی دارند و توانستند در فدراسیون جهانی هم صاحب کرسی شوند. اگرچه نقش فدراسیون در معرفی افراد را نمی‌توان نادیده گرفت اما اینکه برای کسب کرسی افرادی که در آسیا هم فعالیت دارد، جای سوال و تعجب دارد.


فدراسیون تیراندازی در این مدت با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده که باعث شد چند ماه المپین‌ها از شرایط تمرینی دور شوند. اگرچه با ورود مسئولان ورزش کشور به نظر می‌رسد مشکلات تا حدودی رفع شده اما به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم، مشکلات فشنگ و مهمات به قوت خود باقیست.


اخیرا نیز هانیه رستمیان به خاطر سلاح قدیمی با مشکلاتی روبه‌رو شده که به نظر می‌رسد با کمک مسئولان ورزش کشور، این سلاح در این هفته در اختیار بانوی ملی‌پوش کشورمان قرار می‌گیرد. 

منبع/فارس