تاریخ : 20:40 - 1399/10/09
کد خبر : 425873
سرویس خبری : حوادث
 

آتش سوزی هولناک ساختمان اداری در خیابان بخارست

آتش سوزی هولناک ساختمان اداری در خیابان بخارست

آتش سوزی طبقه زیرین یک ساختمان اداری در خیابان بخارست با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

ساعت 10:05 در پی آتش سوزی در واحد اداری یک ساختمان 5 طبقه و تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125، آتش نشانان ایستگاههای 53 و11، گروه امداد ونجات13 به همراه خودروی حامل تشک نجات، کامیونت خاور ویژه حمل دستگاه تنفسی و نیز بالابر هیدرولیکی به محل حادثه در خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست اعزام شدند.

یدالله مددی معاون عملیات منطقه شش عملیات آتش نشانی تهران که از ابتدای عملیات در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در یک ساختمان 5 طبقه اداری که دارای دو طبقه منفی نیز بود، ناگهان در طبقه منفی دوی این ساختمان، آتش سوزی رخ داد.

وی با اشاره به انتشار شدید دود وحرارت زیاد درساختمان، افزود: به گفته مسئولین این شرکت به هنگام بروز این آتش سوزی حدود 150 نفر در ساختمان مشغول کار بودند که در دقایق اولیه بیشتر کارمندان از ساختمان خارج شدند ولی حدود 35 نفر از آنان به علت غلظت دود و حرارت قادر به خروج نشدند.

مددی تصریح کرد: آتش نشانان در لحظات اولیه با قطع برق و گاز و بستن دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و توانستند همه 35 نفر کارمند شرکت که در دود محبوس شده بودند را از طبقات به سلامت خارج کنند.

معاون عملیات منطقه شش عملیات آتش نشانی تهران ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان جهت خاموش کردن آتش وارد طبقه منفی 2 شده و در مدت زمان کمی، عملیات شعله زنی را انجام داده و از سرایت آتش به بخش بایگانی این شرکت جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: شدت انتشار دود در ساختمان به قدری بود که تعدادی از محبوسین از نمای ساختمان به وسیله نردبان های آتش نشانی و تعداد دیگری از این افراد نیز با کمک آتش نشانان از راهرو های ساختمان به بیرون انتقال یافتند.

مددی با اعلام این که این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی درپی نداشت، خاطرنشان کرد: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.


منبع : hadese24