تاریخ : 14:04 - 1399/10/12
کد خبر : 432552
سرویس خبری : فرهنگی
 

نوای «یا زهرا (س)» در حرم حسینی طنین‌انداز شد +فیلم

نوای «یا زهرا (س)» در حرم حسینی طنین‌انداز شد +فیلم

شب گذشته در ایام فاطمیه، دسته‌های عزاداری با حضور در حرم سیدالشهدا (ع) به عزاداری پرداخته و نوای «یا زهرا (س)» را در کربلا طنین‌انداز کردند.

 همزمان با ایام فاطمیه و شب زیارتی امام حسین (ع)، دسته‌های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) یکی پس از دیگری برای عرض تسلیت وارد حرم سیدالشهدا (ع) ‌شدند.

حرم امام حسین (ع) هم برای ورودی جمعیت آماده شده بود و کفپوش‌های قرمز در برخی از قسمت‌های حرم قرار داده شده بود. علاوه بر این، برخی از دسته‌های عزاداری با همراه داشتن تابوت نمادین در سوگ مادر سادات نشستند و برای غربت حضرت زهرا (س) اشک ریختند.

 

با وجود اینکه کرونا موجب اعمال محدودیت در بسیاری از کشورها شده است و عراق نیز همچنان مرزهای خود را بسته و امکان تشرف زائر خارجی به این کشور وجود ندارد، مردم عراق بدون داشتن ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی وارد حرم امام حسین (ع) می‌شوند و معتقدند که شفا نزد سیدالشهدا (ع) است.

شب گذشته با ورود زوار و دسته‌های عزاداری به حرم حسینی نوای «یا زهرا (س)» در صحن حرم سیدالشهدا (ع) طنین‌انداز شد که در ادامه فیلمی از حضور زوار در حرم سیدالشهدا (ع) همزمان با شب جمعه در ایام فاطمیه را مشاهده می‌کنید:

 


منبع : فارس