تاریخ : 21:48 - 1399/10/12
کد خبر : 433202
سرویس خبری : فرهنگی
 

نمایشگاه حسن روح‌الامین افتتاح شد/ خلق آثار با هدف توسل و تبلیغ

نمایشگاه حسن روح‌الامین افتتاح شد/ خلق آثار با هدف توسل و تبلیغ

حسن روح‌الامین تاکید کرد نمایشگاه «آل علی علیهم‌السلام» محصول ۲ سال فعالیت مستمر من است که آثارش با هدف توسل و تبلیغ خلق شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین با عنوان «آل علی علیهم‌السلام» شامل ۱۴ تابلوی نقاشی از این هنرمند جوان در اندازه‌های بزرگ و کوچک ۱۲ دی‌ماه با حضور بسیاری از علاقمندان به هنر و ائمه اطهار (ع) در گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

حسن روح‌الامین درباره آثار این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه محصول ۲ سال فعالیت مستمر من است که نه با هدف کیفی هنری بلکه با هدف توسل و تبلیغی این آثار خلق شده‌اند. تعداد این آثار از ابتدا مشخص نبود، چراکه من روی عدد ۱۳ و ۱۴ اصرار دارم؛ ۱۴ به دلیل چهارده معصوم (ع) و ۱۳ به دلیل تاریخ ۱۳ رجب و میلاد امیرالمومنین (ع). آثار این نمایشگاه تک تک و در اندازه‌های مختلف و با تکنیک رنگ و روغن خلق شدند.

وی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه افزود: توقع نداشتم در شرایط کرونا در مراسم افتتاحیه مردم با این شوق و اشتیاق از نمایشگاه استقبال کنند.

روح‌الامین درباره قطع بزرگ برخی تابلوهای این نمایشگاه به نسبت کارهای قبلی‌اش، گفت: اندازه تابلوهایم نسبت به حسی که به موضوع دارم، تغییر می‌کند؛ برای مثال کاری که برای حضرت زهرا (س) شروع کردم فکر می‌کردم ۳۰ در ۴۰ کافی است و حسم را منتقل می‌کند اما این طور نبود یا برخی کارهایی که سال گذشته انجام دادم کوچک بودند اما بعداً فکر کردم که باید بزرگ کار می‌شدند.

در نمایشگاه «آل علی علیهم‌السلام» که طراحی نشانه آن توسط محمد روح‌الامین طراحی شده است، آثاری چون «رایت الحق»، «نفس رسول»، «معرکه آب»، «اصحاب کساء»، «دیر راهب»، «ابد والله» و «معراج» به نمایش گذاشته شده است.

حسن روح‌الامین از نقاشان جوان آئینی است که اغلب آثارش مفاهیم عاشورایی و جلوه‌هایی از آئین‌های مذهبی اسلامی را با خود دارد و محوریت موضوعات منتخب او غالباً مضامین شیعی و اسطوره‌های دینی است. حسن روح‌الامین در به تصویر کشیدن مقاتل و روضه‌ها دقیق، ظریف و دستی قوی دارد. او از جذابیت و شکوه و عظمت سبک باروک و همچنین شیوه کلاسیک برای نمایش سیر و سلوکی که به آن معتقد است بهره کامل می‌برد و تصاویر باشکوه وقایع مذهبی‌ای که برای مسلمانان آشنایی دارد و موضوعات مورد علاقه مسلمانان است را به خوبی ترسیم می‌کند.

نمایشگاه «آل علی علیهم‌السلام» از ۱۲ دی ماه به مدت ۱۴ روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران برپا خواهد بود.


منبع : مهر