تاریخ : 07:42 - 1399/10/13
کد خبر : 433622
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بازدهی سکه در هفته دوم دی ماه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۳ دی چقدر بود؟

بازدهی سکه در هفته دوم دی ماه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۳ دی چقدر بود؟

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز پنج‌شنبه به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید. اما قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۱ دی با 7,900 تومان افزایش، یک میلیون و 154 هزار و 800 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بیشتر ارزش دلار، جهش بزرگ‌تری را رقم زد و تحت تاثیر ابهامات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تدابیر محرک مالی گسترده دولت‌ها، بزرگ‌ترین رشد قیمت سالانه در یک دهه اخیر را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به ۱۸۹8 دلار رسید. قیمت طلا در سال میلادی گذشته که بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر اقتصادهای شان تدابیر محرک مالی و پولی گسترده‌ای را اجرا کردند، ۲9 درصد رشد کرد.

در مقابل ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی 6 درصد کاهش را تجربه کرد تا به این ترتیب یکی از بدترین سال‌های دلار در طول یک دهه اخیر به ثبت برسد. به گفته کارشناسان اگر واکسن کووید-19 نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشد رشد قیمت طلا محدودتر خواهدشد.

افت 9/ 1 درصدی سکه

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز پنج‌شنبه به 11 میلیون و 760 هزار تومان رسید که 20 تومان افزایش را در مقابسه با روز معاملاتی قبل نشان می‌داد. علاوه بر قیمت جهانی اونس طلا، تغییرات نرخ ارز نیز باعث نوسانات افزایشی یا کاهشی قیمت طلا و سکه می‌شود.

برهمین اساس نیز تغییرات قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی نوسانات قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در هفته گذشته تکرار شد. پس از اینکه قیمت‌های جهانی طلا یک درصد افزایش یافت و ازسوی دیگر نرخ دلار در بازارهای داخلی افت یک درصد را ثبت کرد، زمینه برای ثبات در بازار داخلی سکه و طلا‌شده فراهم شد. این مهم سبب آرامش نسبی و همچنین کاهش تقاضاهای سرمایه‌گذاری، در این بخش شد تا در مجموع هفته شاهد کاهش 9/ 1 درصدی بهای سکه‌ باشیم.