تاریخ : 07:59 - 1399/10/13
کد خبر : 433642
سرویس خبری : فرهنگی
 

ادای دین به مادران چشم انتظار شهدا/ وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند

ادای دین به مادران چشم انتظار شهدا/ وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند

کارگردان «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» عنوان کرد که این اثر نمایشی داستان رشادت‌های سردار سلیمانی و انتظار مادران شهدا برای بازگشت فرزندانشان را به تصویر می‌کشد.

کیانوش احمدی نویسنده و کارگردان نمایش «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» که در جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» حضور دارد درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: در این نمایش مخاطب ضمن آشنایی با رشادت‌های سردار سلیمانی، به تماشای سال‌ها انتظار مادران شهید برای بازگشت فرزندانشان خواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه را به نیت قدردانی از جان‌فشانی‌های هشت سال دفاع مقدس سردار سلیمانی و ادای دین به مادرانی که هنوز چشم به راه بازگشت فرزند خود از جنگ هستند، نوشته است، اظهار کرد: تم و موضوع این نمایش انتظار است، اما مخاطب با دیدن این اثر هم رشادت‌های سردار سلیمانی در دوران جنگ را می‌بیند و هم متوجه می‌شود در آن دوران وی خود را بالاتر از هیچ رزمنده نمی‌دانست و به نوعی برادری و برابری را برقرار می‌کرد.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: موضوع دیگری که مخاطب از این نمایش درک می‌کند، اعتمادی است که مردم و مخصوصاً مادران شهدا و مفقودین به سردار سلیمانی داشته‌اند و اینکه این ارتباط چطور باعث دلگرمی این طبقه از جامعه امروزی شده بود.

وی درباره شیوه اجرایی این اثر توضیح داد: اگرچه حال و هوا و سبک اجرایی این نمایش سوررئالیسم است اما هیچوقت تماشاگر از این نمایش فاصله نمی‌گیرد چرا که جنس بازی‌ها رئالیستی و کاملاً واقع‌گرایانه است.

احمدی در پایان درباره عنوان این نمایش بیان کرد: دلیل انتخاب این نام برای نمایش، به لحظه‌ای که انسان روحش از جسمش خارج می‌شود و در کسری از ثانیه، لحظه‌هایی نوستالژیک در ذهنش مرور می‌شود بازمی‌گردد. «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می شوند» با بازی مرجان آقانوری، محسن شفیعی، شاهین رمضانی، علی چاقوچی، اصغر شیرزاد و محبوبه اسدی اجرا می‌شود. همچنین فرزاد ابوعلی و محمدعلی رحمانی موسیقی اثر، آزاده مالمیر گریم، مرجان صفی‌خانی منشی صحنه و جواد نقدی آجقان طراحی پوستر و بروشور و نور این اثر را برعهده دارند.

دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و بخش خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی‌ماه در کرمان در حال برگزاری است.

عکس‌ها از شیرین جهانزاده است.


منبع : مهر