تاریخ : 12:35 - 1399/10/13
کد خبر : 434925
سرویس خبری : حوادث
 

مجرم ارومیه ای به جای رفتن به زندان سفیر سلامت شد

مجرم ارومیه ای به جای رفتن به زندان سفیر سلامت شد

رئیس دادگاه کیفری ۲ شعبه ۱۱۹ مجتمع شهید بهشتی ارومیه گفت: شهروند ارومیه‌ای که به خاطر افترا و توهین، به ۷ ماه حبس محکوم شده بود، به انجام خدمات رایگان برای نیازمندان به عنوان سفیر سلامت محکوم شد.

محسن مرادی اوجقاز  اظهار داشت: شهروند ارومیه‌ای که به خاطر افترا و توهین، به ۷ ماه حبس محکوم شده بود، به انجام خدمات رایگان به عنوان سفیر سلامت به نیازمندان محکوم شد.

وی تصریح کرد: مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی به مدت چهار ماه و حمایت و تامین وسایل کمک توان بخشی به تعداد ۳۰ نفر، خدماتی است که این فرد باید به عنوان سفیر سلامت ارائه کند.

رییس دادگاه کیفری ۲ شعبه ۱۱۹ مجتمع شهید بهشتی ارومیه اضافه کرد: این فرد به تحمل ۷ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود که حبس وی به مجازات جایگزین تبدیل شده است.

وی یادآور شد: با اجرای این احکام، نرخ تکرار جرم بسیار پایین بوده و  امکان اتخاذ تدابیری همسو با شخصیت و تخصص متهم و نوع جرایم ارتکابی را نیز به قاضی می‌دهد.

مرادی بیان کرد: مجازات‌های جایگزین حبس و محکوم کردن مجرمان به خدمات عام المنفعه مهمترین دستاورد قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است.

این قاضی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است، به جای حبس، به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند و استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری شان بیشتر از ۵ سال گذشته باشد.


منبع : hadese24