تاریخ : 07:31 - 1399/10/14
کد خبر : 437006
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۴ دی ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۴ دی ۹۹ چقدر بود؟

دیروز هر سکه تمام بهار آزادی با افت بهای اندک رو به رو شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

کارگرآنلاین| قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۳ دی با ۸,۸۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در بازار جهانی فلزات گرانبها اما فرارسیدن تعطیلات سال نوی میلادی در بازارها باعث توقف معاملات شده است. همین امر سبب شده در روزهای گذشته قیمت جدیدی در این بازارها به ثبت نرسد.

با این حال بسته شدن قیمت طلا در معاملات بین‌المللی بالای محدوده ۱۸۹۸ دلار نکته‌ای بوده که فعالان این بازارها آن را به فال نیک گرفته‌اند. بر اساس آنچه کارشناسان بین‌المللی می‌گویند در روزهای پایانی سال رغبت دولت‌ها به افزایش حمایت‌های پولی از اقتصاد به خصوص در میان سیاست‌مداران آمریکایی سبب شده تا کاهش ارزش دلار، زمینه را برای شکل گرفتن چشم‌انداز مثبت قیمتی در اونس جهانی فراهم کند.

تخمین کارشناسان نشان می‌دهد ۲۰۲۱ می‌تواند سال رسیدن قیمت طلا به محدوده ۲۳۰۰ دلاری باشد. از این رو می‌توان گفت حداقل در تحلیل‌های فعلی در سال پیش رو ریسک‌های سیاسی وزن چندانی در تحلیل‌ها ندارد.

بازدم آرام سکه

در بازار مسکوکات گرانبها نیز وضعیت مانند بازار ارز ضمن داشتن آهنگی منفی در قیمت‌ها، پایدار بود. در این روز هر سکه تمام بهار آزادی با افت بهای اندک رو به رو شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد در تعطیلی بازارهای جهانی طلا، سکه تنها با قطب‌نمای دلار جهت حرکت قیمت‌های خود را پیدا می‌کند.

به همین دلیل بعید نیست که در روزهای آتی و حداقل تا بازگشایی مجدد بازارهای بین‌المللی شاهد تشابه تغییرات قیمت بازارهایی مانند دلار و سکه باشیم. این مساله سبب می‌شود افت بیشتر قیمت دلار به راحتی تکلیف قیمت انواع سکه را نیز در بازار مشخص کند. قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز در یک ماه اخیر نوسان‌های محدودی داشته که قیمت آن را در حال حاضر به کف بازه یک ماهه رسانده است.