تاریخ : 11:10 - 1399/10/14
کد خبر : 437856
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر مهم برای معلمان

خبر مهم برای معلمان

وزیر آموزش و پرورش:۳۸۰ میلیارد تومان از مطالبات معلمان شامل حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، مطالبات معلمان خرید خدماتی و مطالبات برون سپاری معلمان، از امروز پرداخت شد.

کارگرآنلاین| محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با  صدا و سیما افزود: همچنان بخشی از مطالبات معلمان باقی مانده است که به زودی پرداخت خواهد شد.


وی همچنین از قابلیت‌های جدید شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) خبر داد و گفت: این قابلیت‌ها به زودی رونمایی می‌شود و به اطلاع معلمان و دانش آموزان خواهد رسید.


وزیر آموزش و پرورش به آغاز امتحانات نیمسال اول دانش آموزان اشاره کرد و افزود: نمرات نیمسال را مجموع نمرات آزمون‌های کلاسی و آزمون پایانی تشکیل می‌دهد و معلمان هر مدرسه به تشخیص خود از دانش آموزان به تشخیص خود و با شناخت خود از دانش آموزان نمره‌ای را برای او در نظر خواهند گرفت.


وی گفت: متاسفانه در فضای مجازی برخی افراد به فروش آزمون ساز‌های غیر استاندارد مبادرت می‌کنند که این آزمون سازان هیچ کمکی به معلمان نخواهد کرد.


وزیر آموزش و پرورش همچنین از دانش آموزان خواست به گروه‌های حل سوال امتحانی که در شبکه‌های مجازی فعال شده اند توجهی نکنند و اطلاعات شخصی خود را در برگه امتحانی وارد کنند.


آقای حاجی میرزایی همچنین به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است و به زودی در هیئت دولت بررسی می‌شود و به تصویب دولت خواهد رسید و آموزش و پرورش هیچ تعللی در تصویب این لایحه و ارائه آن به مجلس نخواهد داشت.


وی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در سریع‌ترین مسیر اجرا قرار گرفته و به جای رسیدگی در کمیسیون‌های فرعی و تخصصی در کمیسیون اصلی دولت مورد بررسی قرار گرفته است و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.