تاریخ : 12:26 - 1399/10/14
کد خبر : 438238
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

خواص انبه برای کودکان

خواص انبه برای کودکان

انبه میوه شیرین و خامه ای شکل دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی هستند، انبه عضوی از خانواده شفت یا میوه هسته ای است و انواع مختلفی دارد که از نظر رنگ، شکل، طعم و اندازه دانه متفاوت هستند. اگرچه پوست انبه می تواند سبز، قرمز، زرد یا نارنجی باشد، اما گوشت داخلی آن بیشتر زرد طلایی است. این ویژگی بخشی از مجموعه مقالات مربوط به فواید سلامتی غذاهای محبوب است. انبه به دلیل بافت نرم آن به راحتی قابل هضم است و می تواند از سن هشت ماهگی با مشورت پزشک اطفال در برنامه غذایی فرزندتان گنجانده شود محتوای بالای فیبر آن باعث کاهش یبوست و سایر اختلالات گوارشی روده می شود.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از  پرنتینگ، انبه پرمصرف ترین میوه در جهان است که به عنوان پادشاه میوه ها شناخته می شود، غنی ترین منبع بتا کاروتن و کربوهیدرات و منبع فوری تامین انرژی برای بدن است. میوه های زرد مانند انبه حاوی بتا کاروتن پیش ماده ویتامین A است. حدود 100 گرم انبه حاوی 16.9 گرم کربوهیدرات، 74 کیلو کالری کالری یا انرژی است، همچنین این میوه منبع غنی از ویتامین C است که با کمک به سیستم ایمنی بدن شما به جذب آهن کمک می کند.
کودکان در دوره رشد بیش از حد مجاز توصیه شده به مواد مغذی نیاز دارند. آنتی اکسیدان زآگزانتین موجود در انبه نقش محافظتی در سلامت چشم دارد و به احتمال زیاد آسیب های ناشی از تحلیل رفتن عضلات، آسم، سرطان، سلامت استخوان و بیماری های قلبی را از بین می برد. از آنجا که این میوه سرشار از ویتامین A و C است برای پوست کودکان واقعا گزینه مفید محسوب می شود. تقریبا همه کودکان به دلیل طعم شیرین و ترش انبه را دوست دارند از دیگر مزایای این میوه می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 

فواید انبه برای کودکان
آیا انبه برای بچه ها خوب است؟ پاسخ این سوال بله است. انبه نیروگاهی از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها است. علاوه بر این، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث می شود بهترین انتخاب برای خوردن میوه در تابستان ها باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون مزایای آن ادامه مطلب را بخوانید.

تاثیر انبه بر بینایی کودکان
با توجه به اینکه بچه ها در مرحله رشد هستند، گنجاندن مواد غذایی که بینایی آنها را تقویت کند در برنامه غذایی شان ضروری است و چه چیزی بهتر از یک انبه آبدار است؟ بچه ها ممکن است از خوردن سبزی ها و میوه ها امتناع ورزند، اما هرگز به انبه که سرشار از ویتامین A است دست رد نمی زنند. این میوه منبع ویتامین A می تواند به جلوگیری از شب کوری، نرم شدن قرنیه و کاهش خشکی چشم کمک کند.


تاثیر انبه بر تقویت حافظه کودکان
انبه غنی از گلوتامین، یک اسید آمینه است که به عنوان تقویت کننده حافظه عمل می کند. هنگامی که انبه را در رژیم غذایی روزانه فرزند خود قرار می دهید اطمینان حاصل کنید آنها فعال هستند و مهارت های یادگیری را به سرعت انتخاب می کنند.

انبه سلامت پوست کودکان را بهبود می بخشد
همه والدین دوست دارند پوست فرزندشان نرم و صاف باشد، اما راز نهفته در آن هیدراته نگه داشتن کودک شما است، بنابراین خوردن انبه می تواند پوست کودک را سالم و درخشان کند با استفاده از تفاله انبه منافذ مسدود شده نیز از بین می رود.

انبه احتمال کم خونی را در کودکان کاهش می دهد
انبه غنی از آهن ماده معدنی ضروری برای بدن است که به تقویت تولید سلول های قرمز خون کمک می کند. بنابراین، مصرف انبه توسط کودکان می تواند به کاهش احتمال ابتلا به کم خونی جایی که خون فاقد مقدار مناسب گلبول قرمز است، کمک کند.


انبه باعث افزایش وزن سالم در کودکان می شود
بچه ها به مقدار مناسب مواد مغذی و ویتامین برای افزایش وزن سالم نیاز دارند. اگر کودک شما وزن کافی پیدا نمی کند می توانید انبه را در رژیم غذایی او بگنجانید. می توانید به طور مرتب به او انبه بدهید که علاوه بر داشتن طعم خوب، انبه به بچه ها کمک می کند تا سالم و سرحال باشند.

انبه هضم غذا را در کودکان تقویت می کند
انبه به عنوان منبع غنی از آنزیم های گوارشی شناخته شده است که به نوبه خود به تجزیه پروتئین ها کمک می کند این روند تقویت شده منجر به هضم بهتر کودکان می شود، همچنین به عنوان یک مزیت اضافی انبه باعث خنثی شدن اسیدیته یا سایر اختلالات گوارشی می شود که به طور معمول در کودکان اتفاق می افتد.


انبه خطر ابتلا به سرطان را در کودکان دفع می کند
بر اساس نتایج تحقیقات مشخص شده انبه سرشار از پکتین است فیبر غذایی که احتمال ابتلا به سرطان مرتبط با دستگاه گوارش را کاهش می دهد. قرار دادن انبه در برنامه رژیم غذایی منظم بچه های شما بنابراین ضروری می شود زیرا آنها را از بیماری های جدی مانند سرطان دور می کند.

انبه سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند
انبه منبع غنی از ویتامین A و C است، همچنین این میوه منبع خوبی از انواع مختلف کاروتنوئیدها است که به حفظ سیستم ایمنی سالم بدن کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن به جلوگیری از حملات میکروبی کمک می کند، بنابراین به طور خودکار سیستم ایمنی بدن را به تدریج تقویت می کند.