تاریخ : 13:25 - 1399/10/14
کد خبر : 438539
سرویس خبری : حوادث
 

ضاربان جنگل بانان تالشی بازداشت شدند

ضاربان جنگل بانان تالشی بازداشت شدند

قاچاقچیان تالشی که ۲ جنگلبان را مجروح کرده بودند بازداشت شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش در عیادت جنگلبانان مجروح این شهرستان از دستگیری ضاربان خبر داد و گفت: ضاربان شامل پدر و ۲ پسر به همراه یک همدست، از بومیان منطقه هستند و سابقه قاچاق چوب دارند.

میرحامد اختری با بیان اینکه ساعت ۹ شب روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی مبنی بر قاچاق چوب آلات جنگلی در منطقه جوکندان شهرستان تالش به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استادستگیری ضاربان جنگل بانان تالشین گیلان رسید ، گفت: براساس این گزارش، قاچاقچیان چوب بعد از بریدن درختان جنگلی، اقدام به حمل چوب آلات با ۳ قاطر کرده بودند که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام و با ۳ قاچاقچی چوب مواجهه و برای مقابله با آنان وارد عمل شدند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی یک نفر را بازداشت کردند و ۲ قاچاقچی دیگر متواری شدند.-

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت در مسیر بازگشت با ۲ قاچاقچی چوب و یک همدستش مواجه شدند، گفت: قاچاقچیان چوب در منطقه ای تاریک به نیروهای یگان حفاظت حمله ور شده و با چوب و چماق اقدام به ضرب و شتم نیروها کردند.

اختری با اشاره به مصدومیت شدید دو تن از نیروهای یگان حفاظت، افزود: این نیروها از طریق تماس با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان تالش اقدامات لازم برای دستگیری متخلفان انجام شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ؛ قطع درختان جنگلی، قاچاق چوب، ضرب و شتم و همدستی با قاچاقچیان را از جمله جرایم تعریف شده برای این قانون شکنان عنوان کرد و گفت: یکی از نیروهای یگان حفاظت از ناحیه دست و گونه دچار شکستگی شده و به یکی از چشمانش هم آسیب شدید وارد شده و نفر دوم نیز دچار کوفتگی شدید شده است.

اختری با بیان اینکه نیروهای بی ادعای منابع طبیعی و جنگل بانان در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات، از جانشان گذشته و به طور شبانه روزی در حال حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع و انفال هستند، عنوان کرد: در راه حفاظت از انفال شهدایی همچون «شهید پیروی» و «شهید غفاری» را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده ایم.

وی ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی و مراجع قضایی در دستگیری فوری خاطیان، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی با یگان حفاظت منابع طبیعی برای مبارزه با قاچاق چوب و اشد مجازات برای قاچاقچیان شد و گفت: مردم طبیعت دوست می توانند در صورت مشاهده قاچاق چوب یا تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹( امداد جنگل و مرتع) اطلاع  دهند


منبع : hadese24